دومین دوره آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

آغاز دومین دوره آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دومین دوره آموزشی  «زندگی بر مدار قرآن» با موضوع تدبر در کلام وحی به همت واحد آموزش اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از علاقه‌مندان به مباحث قرآنی  در  دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مهریزیان در نخستین جلسه تدبر در قرآن حرم مطهر رضوی گفت: آشنایی با مفاهیم کاربردی قرآن کریم در این برهه از زمان که دشمن سعی در شبهه فراکنی دینی دارد، برای همه به ویژه برای مادران امری بسیار ضروری و مهم است.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل ‌بیت(ع) مبانی اصلی دین اسلام را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: قرائت قرآن باید همراه با تدبر در مفاهیم آن باشد. یعنی در هنگام خواندن آیات نورانی قرآن کریم باید به مفاهیم آن نیز توجه داشته باشیم و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مهریزیان با اشاره به یک حدیث نورانی از حضرت زهرا(س) اظهار کرد: آن حضرت فرموده‌اند که از دنیای شما سه چیز نزد من محبوب است که یکی از این سه مورد «تلاوت کتاب خدا» است. بنا بر این حدیث در می‌یابیم که تلاوت قرآن یکی از اولویت‌های زندگی حضرت زهرا(س) بوده است.

وی با بیان اینکه تلاوت معنایی فراتر از قرائت دارد، عنوان کرد: تلاوت به معنای تدبر در قرآن به قصد عمل کردن به آن است. بنابراین ما نیز به عنوان پیروان و دوستداران حضرت فاطمه(س) باید سبک زندگی، افکار، اندیشه‌ها و اعمال‌مان رنگ و بوی فاطمی داشته باشد و تلاوت قرآن را در اولویت‌ زندگی خود قرار دهیم

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: دومین دوره آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» با موضوع تدبر در کلام وحی روزهای دوشنبه قبل از نماز ظهر و عصر در محل دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی پذیرای علاقه‌مندان به مباحث قرآنی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع افزود: در پایان این دوره که به مدت ۱۵ جلسه آموزشی است، بعد از برگزاری آزمون به فراگیران مدرک دانش‌افزایی از سوی اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اعطا خواهد شد

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.