کارشناس مذهبی حرم مطهر رضوی در جمع بانوان کشور آذربایجان، عفت نفس را منشاء تمام صفات حسنه عنوان کرد.

عفت نفس منشاء تمام صفات حسنه است

به گزارش قدس آنلاین، مریم صادقی در نشست تخصصی ویژه بانوان آذری زبان با موضوع «جایگاه حجاب فاطمی و الگوپذیری حضرت زهرا(س)» که به همت اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر پیروی زنان مسلمان از زندگی حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و تربیت فرزندان تاکید کرد.
وی عفاف را یکی از ویژگی‌های زنان و مردان مومن عنوان کرد و گفت: کسی که عفت نفس داشته باشد، سخاوت، جود، رضا و آرامش هم خواهد داشت و تمامی این صفات ریشه در عفت وجودی افراد دارد.
صادقی با استناد به برخی از آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع)، عفت نفس را یکی از ارزشمندترین صفات مومن برشمرد و گفت: باید از خانواده اهل بیت(ع) الگوپذیری داشته باشیم تا فرزندانی سالم و صالح تحویل جامعه دهیم تا آینده کشور را در مسیر الی الله بسازند.
این کارشناس مذهبی همچنین با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در خانواده و تربیت فرزندان، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در روش تربیتی خود به نیازهای مادی و معنوی فرزندان توجه داشته و به تربیت در دو بعد مادی و معنوی اهتمام ورزیده‌اند؛ چرا که در تربیت فرزند نه تنها جسم، بلکه سایر ابعاد عبادی، عاطفی و اعتقادی و... فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.