رئیس دادگستری قوچان گفت: حدود ۱۷ گزارش پیرامون تخلفات و جرائم انتخاباتی به دستگاه قضایی این شهرستان رسیده که برای ۱۰ مورد آن پرونده تشکیل و تفهیم اتهام صورت گرفته است.

تشکیل ۱۰ مورد پرونده برای تخلفات انتخاباتی در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در قوچان، با بیان اینکه گزارش‌های متعددی درزمینه تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضایی ارسال ‌شده است، افزود: برای متخلفان قرار سبک نیز صادر شده است.:

وی تاکید کرد: این پرونده‌ها ثبت‌ نشده و تنها تفهیم اتهام بوده است؛ اما اگر تکرار جرم صورت بگیرد علاوه بر تشکیل پرونده جدید، پرونده قبل نیز در دستور کار رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم پرونده قضایی تشکیل دهیم ابایی وجود ندارد اما بارها اصل پیشگیری مدنظر بوده و در قوانین نیز به آن اشاره‌ شده است.

رئیس دادگستری قوچان ادامه داد: متأسفانه بیشترین گزارش‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده که اداره‌ای به نفع کاندید خاصی فعالیت حمایتی داشته است، اگر فردی با عنوان مسؤولیتی خود تبلیغ انتخاباتی می‌کند، دیگر ساعت اداری یا غیر اداری ندارد و باید قطعاً برخورد شود.

رئیس دادگستری قوچان با یادآوری اینکه در پرونده‌های تشکیل‌ شده در دستگاه قضایی این شهرستان از هر طیف، گروه سیاسی، جناح و حزبی وجود دارد، تأکید کرد: کاندیداها باید یک رابط معرفی کنند تا اگر مطلبی تذکر داده می‌شود آن‌ها احضار شوند اما اگر کاندیدایی رابط معرفی نکرده، خود مکلف به حضور برای پیگیری مسائل است.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان هم در این جلسه با اشاره به اینکه مواردی از متخلفان نیز در نیروی انتظامی حضور پیداکرده و تذکر داده و تعهد گرفته شده است، افزود: پرونده‌ای نیز مربوط به انتشار و توزیع نشریه تبلیغاتی مربوط به کاندیدای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، متعلق به استان دیگری در این شهرستان تشکیل و قرار عدم صلاحیت صادر و به دادسرای استان مربوطه برای رسیدگی ارسال شده است.

حسین ولی‌دخت با یادآوری اینکه برای مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی نیز به دلیل توهین به رئیس‌جمهور تشکیل پرونده شده است، افزود: از ضابطین قضایی انتظار می‌رود ازاین‌پس در صورت مشاهده جرائم مشهود همچون اظهارنظر مطالب خلاف واقع، دروغ‌گویی و غیره به‌ویژه در فضای مجازی، اقدام اولیه را انجام داده و متخلف را احضار کنند و دستگاه قضایی نیز پشتیبانی انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی حامی کاندیداها باید دعوت‌شده و تذکر جدی و تعهد از آن‌ها گرفته شود.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.