قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نزدیک با فعالیت‌های علمی، پژوهشی این مجموعه آشنا شد.

بازدید قائم مقام جامعه‌المصطفی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد حسن مهدوی‌راد در این بازدید با حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و برخی از مدیران و مسئولان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
امیر سلمانی رحیمی مسئول همکاری‌های علمی -پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: تلاش پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، همواره این است که از قالب‌های مختلف برای نشر معارف و فرهنگ رضوی بهره بگیرند که یکی از این قالب‌ها انتشارکتاب است.
وی تصریح کرد: این مرکز، در طول سه دهه فعالیت خود بیش از ۲ هزار عنوان اثر را در قالب ۴ هزار جلد کتاب روانه بازار نشر کرده است که ۲۵۰ اثر از این آثار با محوریت فرهنگ و سیره رضوی، زیارت و آستان قدس رضوی منتشر شده و در اختیارعلاقمندان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر انتشار آثار، در قالب برگزاری نشست‌های علمی با موضوعات روز جامعه، به انتقال فرهنگ و معارف رضوی می ‌پردازد.
مسئول همکاری‌های علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حال حاضر ۸ گروه مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه و اصول، فرهنگ و سیرۀ رضوی، انقلاب و تمدن نوین اسلامی، کلام و اندیشۀ اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و اخلاق اسلامی، در این مرکز مشغول به فعالیت‌های پژوهشی هستند و همچنین در موضوعات دیگری همچون هنر و معماری اسلامی، جغرافیای جهان اسلام، روانشانسی، جامعه شناسی و ... آثار فراوانی تولید و به فرهنگ اسلامی تقدیم شده است.
سلمانی رحیمی گفت: گروه مطالعات قرآنی یکی از گروه‌های این مرکز است که همزمان با تأسیس بنیاد راه اندازی شده و به انجام پژوهش‌هایی در حوزه قرآن مشغول است.
این پژوهشگر، یکی از افتخارات گروه مطالعات قرآنی را چاپ کتاب «المعجم فی فقه الغه القرآن و سرالبلاغه» دانست و افزود: تا کنون ۳۸ جلد از این اثر منتشر و در اختیار قرآن پژوهان قرار گرفته است؛ در سال ۱۳۸۴ بنا بر توصیه مقام معظم رهبری عنوان «الموسوعة القرآنیة الکبری» به نام این کتاب اضافه شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.