تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم سلیمانی، بهترین و خوش‌فکرترین طراح و تئوریسین مبارزاتی و یکی از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) بود.

شهید سلیمانی یکی از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و حضرت زهرا(س) بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در اجتماع بزرگ فاطمیون انقلابی که در حسینیه حضرت علی‌اصغر(ع) طرقبه برگزار شد اظهار کرد: سوره‌ای در قرآن آمده به نام"کوثر" که ترجمه ظاهری آن خطاب به پیامبر(ص) است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خداوند نعمتی به پیامبر(ص) داد و بر هر انسانی لازم است که در برابر نعمت الهی شکرگزاری کند.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم حتی اگر انسان‌ها به ما کمکی می‌کنند از آن‌ها تشکر کنیم و قدردان باشیم؛ یادآور شد: این شکرگزاری نسبت به خداوند سزاوارتر بوده و بهترین شکر در برابر نعمت‌های خداوند خواندن نماز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به اینکه تمام موجودات عالم تسبیح خداوند را می‌گویند، تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات بوده، بنابراین تسبیح و نماز انسان نیز بالاترین نوع تسبیح خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در نماز حمد، تسبیح، تهلیل، تکبیر و شکر خداوند وجود دارد، بالاترین مرتبه شکرگزاری انسان نیز نماز است؛ خداوند چه نعمتی به پیامبر داد که بهترین نوع شکرگزاری را از او خواست؟

وی با اشاره به اینکه هیچ عمل خیری بالاتر از نماز نیست، ادامه داد: خداوند بهترین نعمت یعنی "کوثر" را به پیامبر(ص) بخشید، بنابراین بهترین شکرگزاری را نیز از پیامبر طلب کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود، ما به تو کوثر دادیم و این بهترین نعمت بوده و بهترین شکرگزاری برای این نعمت خواندن نماز است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کوثر به چه معناست؟ در تفاسیر معانی زیادی برای کوثر گفته‌اند از جمله؛ فرزندان زیاد، شفاعت پیامبر برای امتش در قیامت، کثرت و فراوانی، اما کوثر در معنای ظاهری یعنی کثرت و فراوانی، شیخ طوسی در تبیان می‌گوید، کوثر به معنای کثرت نیست، بلکه به معنای چیزی است که ظرفیت و استعداد کثیر شدن را دارد و کوثر در این آیه شریفه اشاره به  وجود مقدس حضرت زهرا(س) دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود حضرت زهرا(س) برای اسلام، قرآن و نبوت تعیین‌کننده است، تصریح کرد: تعابیری که پیامبر(ص) برای حضرت زهرا(س) بیان کردند از روی هوس و هوا، عواطف و احساسات بشری نیست، بلکه بر مبنای حکمت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را «ام ابیها» خطاب کردند یعنی «مادر پدر» که این به آن معنا نیست که حضرت زهرا(س) مادر پدرش بود، پیامبر(ص) وجود جسمانی دارند که مادر این وجود جسمانی، آمنه بوده و یک وجود تفصیلی روحانی، که همان مقام نبوت است، اضافه کرد: مادر این مقام نبوت و جسم تفصیلی روحانی، حضرت زهرا(س) است، زیرا اگر ایشان نبودند امروز اسلامی نبود، فاطمه ام ابیها هستند، از حیث مقام روحانی و نبوت، وجود فاطمه زهرا(س) ضامن حفظ اسلام است و اگر فرزندان فاطمه نبودند، امروز اثری از اسلام باقی نمانده بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خلفای غاصب بنی‌امیه و بنی‌عباس و سایر دشمنان اسلام و قرآن، تمام تلاش و توان خود را به کار بستند که اسلام را محو و نابود کنند، اگر فرزندان فاطمه(س) نبودند هیچ اثری از اسلام نبود، اگر امام حسن مجتبی(ع) در مقابل انحرافات نمی‌ایستاد، اگر امام حسین(ع) در برابر یزید نمی‌ایستاد، اگر در زمان خلفای بنی‌عباس امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در برابر شبهاتی که در ذهن مردم ایجاد شده بود روشنگری نمی‌کردند و نمی‌ایستادند، اسلام حفظ نمی‌شد و اثری از آن باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: فرزندان فاطمه(س) روزی با شمشیر وجان خود، روزی با دانش و تربیت شاگردان و در طول تاریخ بنا بر شرایط حاکم، اسلام  را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: تربیت‌شدگان مکتب امام صادق(ع) و امام باقر(ع) با برپایی کلاس‌های درس و کرسی‌های علمی، فقهی و پرورش متکلمین بزرگ و دانشمند در سراسر بلاد اسلامی، دین اسلام را حفظ کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به عصر کنونی، گفت: در عصر ما نیز، یکی از فرزندان حضرت فاطمه(س) قیام کرد و اسلام را از خطر نابودی نجات داد، امام راحل(ره) از تربیت شدگان مکتب فاطمه(س) بود که در برابر دشمنان اسلام قیام کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز دشمنان آشکارا با اسلام مبارزه می‌کنند و تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام به کار گرفتند، نمونه بارز آن داعش پلید است که با حمایت همه جانبه دشمنان اسلام شکل گرفت، حتی قوی‌ترین تیم‌های رسانه‌ای در خدمت داعش بودند تا اسلام را در دنیا بد نام کنند، چه کسی در مقابل داعش ایستاد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: باز هم یکی از تربیت‌شدگان مکتب حضرت زهرا(س)، یکی از فرزندان حضرت  زهرا(س) در مقابل داعش ایستاد، آن روزی که تمام سیاست‌مداران سوریه را از دست رفته می‌دیدند، مقام معظم رهبری، به مبارزه با داعش تاکید داشتند و این سرباز رشید و پرافتخار اسلام، تربیت شده مکتب حضرت زهرا(س)، حاج قاسم سلیمانی با شجاعت، رشادت و از جان گذشتگی به مبارزه با داعش پرداخت و داعش را درسوریه، لبنان و عراق زمین‌گیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی، بهترین و خوش‌فکرترین طراح و تئوریسین مبارزاتی و یکی از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و حضرت زهرا(س) بود.

وی تاکید کرد: به  برکت وجود حضرت فاطمه(س) و فرزندانش و تربیت‌شدگان مکتب حضرت فاطمه(س) اسلام، قرآن و وحی الهی حفظ شده و همه ما به حضرت زهرا(س) مدیونیم، حضرت فاطمه(س) حق حیات به ما دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.