۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: 690400

شبکه بی‌بی‌سی در حال حاضر ۶۰۰۰ نیرو دارد که ۱۷۰۰ نفر آنها در بیرون از انگلیس شاغلند. بودجه رسانه دولتی انگلیس بعد از اعمال این تغییرات نزدیک به ۴۸۰ میلیون پوند در سال خواهد بود. 

بی‌بی‌سی ۴۵۰ نفر را تعدیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی» در راستای طرح خود برای ذخیره ۸۰ میلیون پوند تا سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۵۰ عنوان شغلی خود را حذف خواهد کرد.  

رسانه دولتی انگلیس، امروز چهارشنبه گزارش داده این شبکه قصد دارد شمار فیلم‌های برنامه روزانه «نیوزنایت» که از شبکه «بی‌بی‌سی دو» پخش می‌شود را کاهش دهد.  

برخی از مشاغل مربوط به سرویس رادیو بی‌بی‌سی به نام «BBC Radio 5 Live» و برنامه «World Update» نیز حذف می‌شوند. 

«فران آنسورث»، رئیس بی‌بی‌سی‌نیوز گفته لازم است این شبکه خبری از روش‌های سنتی پخش فاصله گرفته و به سمت فناوری دیجیتال حرکت کند. 

شبکه بی‌بی‌سی در حال حاضر ۶۰۰۰ نیرو دارد که ۱۷۰۰ نفر آنها در بیرون از انگلیس شاغلند. بودجه رسانه دولتی انگلیس بعد از اعمال این تغییرات نزدیک به ۴۸۰ میلیون پوند در سال خواهد بود. 

آنسورث گفت: «بی‌بی‌سی باید با تغییراتی که مخاطبانش از آن استفاده می‌کنند هماهنگ شود. لازم است ما بی‌بی‌سی‌نیوز را برای ۵ تا ۱۰ سال آینده را به گونه‌ای بازسازی کنیم تا مقادیر زیادی پول ذخیره شود. ما بخش زیادی از منابعمان را صرف روش‌های سنتی پخش می‌کنیم و به اندازه کافی روی مسائل دیجیتال هزینه نمی‌کنیم.»

رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» از جمله رسانه‌هایی است که از دیرباز به دشمنی با ملت ایران شهرت دارد. این رسانه در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در سرنگونی دولت «مصدق» نقش‌آفرینی کرد.

بخش فارسی این رسانه موسوم به «بی‌بی‌سی فارسی» که در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد از رسانه‌های نقش‌آفرین در فتنه سال ۱۳۸۸ بود.

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در لندن چندی پیش بی‌طرفی بی‌بی‌سی فارسی را زیر سوال برده بود. او اسفندماه سال گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: «بی‌بی‌سی فارسی نمیتواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون بودجه آن از بودجه عمومی کشور (تامین می‌شود) و لذا فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.»

وی اضافه کرد: «کمیته‌ای از مجلس بریتانیا نیز سه سال قبل از تشکیل این شبکه، موکدا به شبکه بی‌بی‌سی توصیه کرده بود که برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران به ایجاد سرویس فارسی اقدام کند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.