۶۸ هزار فقره کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت شهروندان از آبان ماه گذشته زمان شروع اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون در خراسان رضوی رمزگشایی و رفع ایراد شده است.

رمز گشایی ۶۸ هزار کارت سوخت در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت و افزایش بهای بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از ۲۴ آبان ماه امسال آغاز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: پس از اجرای این طرح برخی از مالکان خودرو و موتورسیکلت که پیش از آن با توجه به تک نرخی بودن بنزین از کارت سوخت استفاده نمی‌کردند با مشکلاتی در خصوص استفاده الزامی از کارت سوخت و رمزش شده بودند.  

علی‌اصغر اصغری افزود: کارت‌ سوخت هم‌اینک با وارد کردن چهار رقم آخر "شماره ملی" شهروندان مالک خودرو و موتورسیکلت فعال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس هیچ نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی برای فعال نمودن کارت سوخت نیست.

مدیر شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: با این وجود ممکن است برخی از مالکان خودروها و موتورسیکلتها هنگام داخل نمودن کارت سوخت خود به کارتخوان پمپ بنزین پیام خطا دریافت کرده و کارتشان فعال نشود.

وی افزود: مشکل کارت سوخت این دسته از شهروندان با مراجعه به شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی، شناسایی و رفع می‌شود تا دیگر برای بکارگیری کارت سوخت با مشکل مواجه نشوند.  

اصغری ادامه داد: شهروندانی هم که پیش از این برای دریافت کارت سوخت درخواست داده‌اند و همچنین مالکان خودروهای نو، می‌توانند به پایگاه اینترنتی epolice.ir مراجعه نمایند.

وی گفت: این دسته از شهروندان، پس از ورود به پایگاه اینترنتی epolice.ir با ثبت شماره پلاک خودروی خود، از آخرین وضعیت کارت سوخت متعلق به همان خودرو آگاه می‌شوند.  

مدیر شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی همچنین اظهارداشت: این شرکت جوابگوی همه شهروندان در زمینه مشکلات احتمالی کارت سوخت و در صورت نیاز بازگشایی رمز آنها است.  

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی شهرستانهای مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را در این استان زیر پوشش دارد. دیگر شهرهای خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مناطق تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.  

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.  

در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی و تغییر نرخ بنزین حجم مصرف این نوع سوخت در خراسان رضوی کاهش اما میزان مصرف گاز فشرده طبیعی یا "سی. ان. جی" افزایش یافت.  آذر ماه امسال ۱۲۱ میلیون لیتر بنزین در خراسان رضوی مصرف شد که نسبت به ماه قبل از ۱۳ درصدی کمتر بود. حجم مصرف سوخت گاز سی. ان. جی نیز در همین مدت ۱۱ درصد بیشتر شد.  

بر اساس مصوبه "شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا" سوخت بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان برای همه خودروها سهمیه‌بندی شد. بر این اساس نرخ هر لیتر بنزین سهمیه‌ای  هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین غیرسهمیه‌ای سه هزار تومان است.

دولت تاکید کرده تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه جداگانه به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت می‌شود. هدف دولت جمهوری اسلامی ایران از تغییر نرخ بنزین، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.