همدان-  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت :امسال در ایام الله دهه فجردر بخش کشاورزی شهرستان همدان ۱۰ پروژه با هزینه ۹ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال افتتاح می شود.

۱۰ پروژدر بخش کشاورزی درایام الله دهه فجر افتتاح می شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان همدان افتتاح می شود.
فضلی با بیان اینکه این پروژه ها در بخش امور دام، طرح های نوین آبیاری، مرمت و لایروبی قنوات، احداث گلخانه و کلنگ زنی پرورش شتر مرغ است، افزود: هزینه اجرای این طرح ها ۹ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: این پروژه ها در مجموع برای ۱۴۷ نفر در بخش های مختلف اشتغالزایی ایجاد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در خصوص اولویت های طرح های کشاورزی در شهرستان افزود: استفاده از روش های به نژادی در کشاورزی با مصرف آب کمتر،  کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت های گلخانه ای و توسعه شبکه های نوین آبیاری است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در دست اقدام است.
فضلی در خصوص وضعیت بخش کشاورزی همدان تصریح کرد: شهرستان همدان دارای ۹۰ هزار اراضی زراعی و باغی است که ۵۵ هزار هکتار دیم و ۳۵ هزار هکتار آن نیز اراضی آبی است.
وی افزود: مجموع تولیدات زراعی، باغی و دامی شهرستان همدان سالانه ۴ هزار و ۸۰۰ تن است که ۶۵ هزار تن باغی، ۶۰ هزار تن دامی و مابقی در بخش زراعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.