جریان نفت از آمریکای لاتین به چین در پی شیوع ویروس کرونای جدید که قیمت‌های نفت را به شدت پایین برده، متوقف شده و از هفته گذشته هیچ محموله نفتی از برزیل یا کلمبیا به چین صادر نشده است.

در پی شیوع ویروس کرونا؛ توقف جریان نفت آمریکای لاتین به چین

به گزارش قدس آنلاین، پالایشگاه‌های چینی یک سوم از نفت برزیل، کلمبیا و سایر کشورهای آمریکای لاتین را خریداری می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل محدودیت‌های سفر که با هدف جلوگیری از انتشار گسترده این ویروس مرگبار صورت گرفته است، تقاضا برای سوخت جت و بنزین به شدت افت پیدا کند. این امر روی فعالیت پالایشگاه‌های نفت که ناچارند در مقطعی تولیدشان را پایین بیاورند، تاثیر خواهد گذاشت.

در آمریکای لاتین، برزیل تامین کننده اصلی نفت برای پالایشگاه‌های مستقل چینی است که بیش از پالایشگاه‌های دولتی در برابر تاثیر تقاضای کمتر آسیب پذیر هستند.

طبق گزارش بلومبرگ، شمار تلفات ویروس جدید به ۱۷۰ نفر افزایش پیدا کرده و بیش از ۸۰۰۰ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وحشت پیرامون تاثیر منفی شیوع این ویروس مرگبار روی تقاضا برای نفت و قیمت‌ها به حدی شدید بوده که اوپک اعلام کرده است سرگرم بررسی جلو انداختن نشست مارس است، زیرا واکنش بازار به این ویروس باعث افت شدید قیمت‌های نفت شده است.

منابع آگاه اظهار کرده‌اند که این گروه در حال بررسی تمدید توافق کاهش تولید فعلی خود بوده و همه گزینه‌ها روی میز است.

با وجود این که تولید نفت لیبی به دلیل مسدود شدن بنادر صادرات نفت توسط نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است، اما قیمت‌های نفت طی یک هفته گذشته نزول شدیدی را تجربه کردند، زیرا ترس از افت تقاضا اکنون تاثیر بسیار قوی‌تری نسبت به اختلالات عرضه روی بازار دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل اعلام کرده که سفر همه کارمندانش به چین را به دلیل شیوع این ویروس متوقف کرده، اما ارسال نفت به چین ادامه خواهد داشت.

اگر تقاضا برای نفت ضعیف شود، برزیل در میان صادرکنندگان نفت به چین بیشترین آسیب را خواهد داد. عمده صادرات نفت پتروبراس در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۹ به مقصد چین بوده و ۷۲ درصد از نیم میلیون بشکه در روز تولید این شرکت صادر شده است. خرید نفت سبک و مدیوم که در میدان لولا تولید می‌شود برای ژانویه و فوریه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    چیزی. درست نمیشود مطمئن باشید