اهواز- باوجوداینکه خوزستان یک استان نفت‌خیز است اما هنوز در حدود ۳۰ درصد از مناطق خوزستان فاقد گاز کشی است و برای گذران زندگی از گاز «ال. پی. جی» استفاده می‌کنند که این روز ها این نوع کپسول هم کیمیا شده است.

قیمت گاز در خوزستان آتش گرفت/گاز به دست مردم نمی‌رسد

قدس آنلاین-گروه استان ها: کمبود سیلندر گاز در استان در زمره همان سوژه‌های تکراری است که هرچند وقت یک‌بار برجسته می‌شود لذا خبرنگاران و فضای مجازی را وادار به واکنش کرده و مسئولان را به دورهم برای حل مشکل جمع می‌کند و درنهایت دوباره شاهد هستیم که بازهم به نتیجه‌ای نرسیده است.

آذرماه امسال نیز کمبود گاز مایع و تعطیلی دوروزه شرکت‌های توزیع گاز مردم را به‌صف های طویل و دور از انتظار کشید و بسیاری از خانواده‌ها را مشکل تأمین گاز مایع روبرو کرد و حالا این موضوع با شدت بیشتری در بهمن ماه در حال عرض‌اندام است.

کمبود سیلندر گاز درگذشته هم به‌کرات در استان خودنمایی کرده بود اما از هنگام گران شدن بنزین و روی آوردن بسیاری از رانندگان برای مصرف گاز مایع حالا به مشکلی لاینحل تبدیل‌شده است.

متأسفانه طی چند روز گذشته باری دیگر بر صف‌های انتظار برای تحویل سیلندر گاز در خوزستان افزوده‌شده و بااینکه مسئولان سازمان‌های بازرسی به‌طور مستقیم بر نحوه توزیع سوخت باید نظارت داشته باشند اما توزیع نامناسب را عامل این وضعیت می‌دانند!

توزیع مشکل دارد

عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان آذرماه امسال هنگامی‌که صف‌های گاز طویل و طویل‌تر می‌شد ابراز کرد: صادرات گاز«ال پی جی»، کمبود مواد اولیه تولید این گاز و کاهش سهمیه‌های استان‌ها  ازجمله عوامل کمبود این گاز در استان و کشور است اما وی حالا نظر دیگری دارد.

ناصریان که دو ماه پیش مدعی کم کردن سهمیه گاز استان بود اما اکنون ادعا می‌کند که سهمیه گاز استان ۵ برابر شده است و این نحوه توزیع گاز است که بر قیمت‌ها و کمبود دامن زده است!

وی عنوان می‌کند: بیش از پنج برابر سهمیه استان گاز مایع تأمین‌شده اما بااین‌وجود مشاهده می‌شود قیمت سیلندر گاز مایع در استان  افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه اگر مدیران در هر بخشی وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند دیگر شاهد چنین مشکلاتی در استان نخواهیم بود یادآور می‌شود: برای کاهش تخلف در توزیع و فروش گاز مایع شرکت‌های توزیع باید از رانندگان خودروهایی که کار توزیع کپسول گاز را انجام می‌دهند ضمانت دریافت کنند تا تخلفی از سوی این رانندگان انجام نشود.

گاز به دست مردم نمی‌رسد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان خوزستان که مسئولیت مستقیم در نظارت قیمت‌ها و کالاها دارد جالب اینجاست که در مقام اطلاع‌رسانی برآمده و عنوان می‌کند:  گاز در مناطقی همچون عین ۲ و یا مناطق حاشیه اهواز و استان که از گاز شهری بهره‌مند نیستند توزیع نمی‌شود.

بهرام جباری بابیان اینکه از آبان ماه امسال با افزایش قیمت بنزین مصرف گاز مایع به‌عنوان سوخت خودرو افزایش یافت و همین موضوع باعث کمبود این گاز به مدت یک ماه در استان شد بیان می‌کند: در حال حاضر قیمت هر کپسول گاز مایع در استان تا ۲۰۰ هزار ریال افزایش‌یافته است که مهم‌ترین عامل این افزایش قیمت تخلف در توزیع است.

وی پیشنهاد می‌دهد تا برای جلوگیری از تخلف در توزیع از عاملان توزیع این گاز ضمانت دریافت شود زیرا معتقد است  گاز مایع به دست مردمی که به این گاز نیاز دارند نمی‌رسد و صرف مصارف دیگری می‌شود.

وی عنوان می‌کند: متأسفانه شهرستان‌های شمالی استان با کمبود گاز مایع مواجه هستند و مردم این مناطق برای گرم کردن خانه‌های خود از هیزم استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.