شورای علمای فلسطین در لبنان امروز (جمعه) از ساکنان کرانه باختری رود اردن و نوار غزه خواست در اعتراض به طرح معامله قرن « انتفاضه سوم فلسطین» را آغاز کنند.

انتفاضه سوم  را آغاز کنید

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این شورا پس از نشست فوق العاده در بیانیه‌ای تاکید کرد: فسطین و شهر قدس پایتخت آن، زمین وقف شده و متعلق به مسلمانان است و قابل  تجزیه، سازش، مصادره، گفت وگو و خرید و فروش نیست.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دیگران حق ندارند حق فلسطینیان مجاهد را که در یک صد سال گذشته هزاران شهید و زندانی تقدیم آرمان خود کرده اند، زیر پا بگذارد.

شورای علمای فلسطین خاطر نشان کرد: پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین اشغال شده در ۱۹۴۸ میلادی (اسراییل کنونی) دارند و آزادسازی این سرزمین وظیفه‌ی جمعی همه‌ی اعراب و مسلمانان است.

این شورا اضافه کرد: حدود پنج میلیون فلسطینی خارج از میهن و ساکن کشورهای جهان و اردوگاه‌ها، طرح معامله قرن را رد می کنند و در مساله‌ی اشغال بخش‌هایی از وطن و مکان‌های مقدسشان مانند مسجد الاقصی کوتاه نمی‌آیند.
شورای یاد شده در بیانیه‌ی خود گروه‌ها، احزاب و مقام‌های فلسطینی را به وحدت دعوت کرد و نوشت: فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در محکومیت معامله قرن، تجمع، تحصن، تظاهرات و انتفاضه سوم را آغاز کنند.

"انتفاضه اول فلسطین" یا "قیام سنگ" در سال ۱۹۹۱ و انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۱ میلادی در اعتراض به اشغالگری اسراییل آغاز شد.

شورای علمای فلسطین از دانشمندان جهان اسلام و عرب به ویژه لبنان خواست در تبیین پیامدهای خطرناک طرح معامله قرن و یهودی سازی قدس و فلسطین، کنفرانس، اجلاس و نشست های گوناگون برگزار و ابعاد و بندهای این طرح را کالبدشکافی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.