نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نتیجه مذاکره با آمریکا برای مردم روشن است، گفت: سه سال در برجام مذاکره کردیم، آیا برجام جز فشار اقتصادی بیشتر، قرار گرفتن معیشت مردم در تنگنا و تحریم‌های بیشتر چیز دیگری به همراه داشت؟

برجام جز فشار اقتصادی و تحریم‌های بیشتر نتیجه دیگری نداشت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از راهپیمایی اخیر عزاداران فاطمی از میدان شهدا تا حرم مطهر، اظهار کرد: برداران و خواهران، این شور و شوقی که در عزاداری صدیقه کبری در تمام  کشور موج می‌زد در حقیقت، نشانی از فرج میوه دل حضرت زهرا(س) و نزدیک بودن انتقام ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: عزیزانِ سیر و سلوک معتقدند توسعه مراسم‌های فاطمیه و نیمه شعبان نشانه نزدیک شدن به ظهور و فرج مولایمان امام زمان (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تا زمانی که این ارتباط قلبی و فکری با اهل بیت رسول خدا برقرار است، دشمن از پس ما بر نمی‌آید، یادآور شد: حوادثی که در هفته‌های گذشته رخ داد، سقوط هواپیماهای آمریکا و بیچارگی‌اش ثابت کرد، آمریکا برای مقابله با ما تنها به فریب، حیله و نیرنگ متوسل شده و قدرتی ندارد، البته باید حواسمان باشد تا فریب دشمن را نخوریم.

امام جمعه مشهد افزود: آمریکا می‌خواهد بین معیشت و مقاومت ما به اصطلاح قطب‌بندی ایجاد کند که متأسفانه برخی مسؤولان ما در داخل نیز فریب حیله آمریکا را خورده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد این باور را به ما القا کند که چنانچه مقاومت کنید اقتصادتان سقوط می‌کند، بعضی مسؤولان در صحبت‌هایشان گاف‌هایی را می‌دهند که گویی این حرف را باور کرده‌اند همین امر باعث می‌شود دشمن ما را تحقیر کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نتیجه مذاکره با آمریکا برای مردم روشن است، عنوان کرد: سه سال در برجام مذاکره کردیم آیا برجام جز فشار اقتصادی بیشتر، قرار گرفتن معیشت مردم در تنگنا و تحریم‌های بیشتر چیز دیگری به همراه داشت؟

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همان زمان اعلام کردند که مذاکره فایده‌ای ندارد، اما برای اینکه نگویید راه را بر ما بسته‌اند، بروید و مذاکره کنید.

وی تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند چنانچه ترامپ تحریم‌ها را کنار بگذارد ما مذاکره می‌کنیم، همین امر باعث می‌شود که ترامپ بگوید من مذاکره نمی‌کنم؛ آدم از عملکرد برخی از مسؤولان متعجب می‌شود.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه سازمان آزادیبخش فلسطین از ۴۰ سال قبل و بیشتر در حال مذاکره با آمریکاست، اضافه کرد: آخر این مذاکره به معامله قرن کشید که این سازمان حتی از مردم و آرمان‌های فلسطین فاصله گرفت.

آیت الله علم‌الهدی توضیح داد: معامله قرن فیلم سینمایی است که هالیوود در سال  ۱۹۸۶  ساخت و در آمریکا اکران کرد، در واقع صهیونیست نقش همان قاچاقچیان اسلحه را دارد که قرار است سر مردم فلسطین را کلاه بگذارد و اسلحه نیرنگ و شیطنت خود را به آنها بفروشد، مشاور سیاسی ترامپ به همین علت اسم این فیلم را بر روی طرح معامله قرن گذاشت تا شاید بتوانند حیات اسرائیل را تضمین کنند.

وی با اشاره به مفاد معامله قرن اظهار کرد: طبق مفاد این معامله باید عرب‌ و مسلمان از قدس بروند و بیت‌المقدس در اختیار صهیونیست باشد و فلسطینی ها در کشور جدید خود فاقد ارتش و نیروی نظامی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبری سال ۹۲ جلسه‌ای با اعضای هیأت دولت یازدهم داشتند که تمام جناح‌های سیاسی و مغزهای اقتصادی را دعوت کردند وطرح اقتصاد مقاومتی را توضیح دادند، اکنون ۶ سال گذشته این طرح بر زمین مانده و نتیجه سه سال مذاکره فشارهای اقتصادی بر مردم و شیطنت‌های دشمن است.

مشارکت همسران از مصادیق تقواست

آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه یادآور شد: یکی از مصادیق تقوا مشارکت همسران با یکدیگر در زندگانی خانوادگی است.

امام جمعه مشهد با بیان این نکته که اصولا در مدیریت مشارکتی، اعضا باید با وظایف و مسؤولیت  خاص مدیریت مشارکتی را انجام دهند، ادامه داد: چنانچه اعضا بخواهند، به صورت انبوه و روی هم رفته کمک کنند صحیح نیست، چراکه ممکن است فشار کار به یک طرف بیاید.

وی افزود: در این نوع مشارکت باید وظیفه اعضا مشخص شود، در مسئله خانواده هم همین است زمانی که قرار شد مدیریت خانواده یک مدیریت مشارکتی باشد باید وظیفه هر کدام در این نوع مدیریت مشخص باشد.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به کفالت و وظایف مرد در زندگی زناشویی گفت: بُعد اول کفالت مرد حراست، امنیت خانواده و حفظ خانواده از آسیب ها، اعم از آسیب‌هایی بهداشتی حیثیتی و امنیتی خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بعد دوم کفالت مرد را سرپرستی راهبردی مرد، توسعه زندگی، تأمین آینده فرزندان، گسترش رفاه خانواده و تأمین نیازهای همسر دانست.

وی ادامه داد: بُعد سوم کفالت مرد تأمین معیشت و جریان اقتصادی خانواده است.

آیت الله علم‌الهدی یادآور شد: اینکه می‌گویم کفالت زندگی بر عهده  مرد است به این معنا نیست که مرد بر زن ولایت دارد، بلکه مرد به علت توانایی جسمانی و تحمل فشارهای زندگی باید نیازهای همسر و خانواده را تأمین کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.