۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 690578

انگلیس سرانجام پس از ۴۷ سال بامداد روز شنبه رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد

به به گزارش گروه بین المللل قدس آنلاین، بنابر مصوبه پارلمان اروپا، انگلیس پس از جنجال‌های فراوان همزمان با ساعت ۲۳ به وقت محلی (۲:۳۰ به وقت تهران) پس از ۴۷ سال به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد.

بر این اساس، پس از گذشت بیش از سه سال کشمکش سیاسی، کناره‌گیری دو نخست‌وزیر و برگزاری ده‌ها تجمع اعتراضی، سرانجام انگلیس امشب از اتحادیه اروپا خارج شد. به این ترتیب انگلیس به نخستین کشوری تبدیل شد که اتحادیه اروپا را ترک کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: برخی گمان نمی کردند این لحظه هیجان انگیز فرا رسد. خروج ما از اتحادیه اروپا یک پایان نیست بلکه یک شروع دوباره است. اقدام ما یک گام درست، سالم و مبتنی بر مردم سالاری بود. اتحادیه اروپا در نیم قرن اخیر به سمتی حرکت کرد که دیگر برای ما مناسب نبود. 

لندن تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ وارد دوره زمان بندی انتقالی خواهد شد. در این دوره انتقال که طبق توافق دولت انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل شده، انگلیس برای ۱۱ ماه همچنان عضو اتحادیه اروپاست و تنها بطور اسمی از این اتحادیه خارج شده است. همچنین بیشتر قوانین اتحادیه اروپا تا پایان ماه دسامبر اجرایی خواهند بود.

مردم انگلیس در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در یک همه پرسی به خروج لندن از اتحادیه اروپا رای دادند. در این رای گیری ۱۷ میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا و ۱۶ میلیون نفر به باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه رای دادند.

دوره پس از انتقال چه خواهد شد؟

دوره انتقال ۱۱ ماهه در تاریخ ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و این بدان معناست که انگلیس باید در ارتباط با رابطه خود در آینده با اروپا ظرف تنها ۱۱ ماه مذاکره کند. شکست در دستیابی به یک توافق به معنای برگزیتی «سخت» خواهد بود که خسارت‌های اقتصادی را برای دو طرف به بار خواهد آورد. همچنین مذاکرات رسمی در تاریخ سوم مارس قرار است آغاز شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.