سید هادی سیدافقهی در گفت‌وگو با قدس درباره جزئیات طرح معامله قرن و اهداف آمریکا از رونمایی و اجرای این طرح گفت: طرح معامله قرن یک توطئه بسیار بزرگ علیه فلسطینیان است.

کمک ۵۰ میلیارد دلاری عربستان برای اجرای معامله قرن


قدس آنلاین:  سید هادی سیدافقهی در گفت‌وگو با قدس درباره جزئیات طرح معامله قرن و اهداف آمریکا از رونمایی و اجرای این طرح گفت: طرح معامله قرن یک توطئه بسیار بزرگ علیه فلسطینیان است. متأسفانه پس از آمدن آقای ترامپ و مشاوران و جرارد کوشنر داماد صهیونیست او به کاخ سفید، آن‌ها به فکر یک نقشه راه و سناریو برای تمام کردن قضیه فلسطین و امحای فلسطین بودند؛ به همین خاطر طرح معامله قرن را مطرح کردند. این طرح سه ضلع دارد؛ یک ضلع آن خود آمریکایی‌ها و ضلع دیگر آن رژیم صهیونیستی است. ضلع سوم هم عربستان سعودی و دنباله‌های آن است، چنانکه سعودی‌ها در حال حاضر نقش‌آفرین اصلی نقشه‌های آمریکا در منطقه هستند و با هماهنگی با رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان توطئه‌چینی می‌کنند.

این کارشناس منطقه‌ای معتقد است: براساس آنچه رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون اعلام کرده، قرار است در طرح معامله قرن، صاحبان اصلی فلسطین تحت حاکمیت صهیونیست‌ها و بدون پایتختی قدس باشند. در این طرح، یک پایتخت جدید به نام شعفات در اردوگاه فلسطینی شعفات تعریف شده است. همچنین بر اساس آن، 70 درصد دولت فلسطین در کرانه غرب اردن خواهد بود و عربستان سعودی هم قرار است 50 میلیارد دلار برای این دولت جدید که پیش‌ازاین نه به‌طور مشروع پایتختی در فلسطین داشته و نه حد مرز جامعی برای آن تعریف‌شده بود، تأمین کند.

اجرای این طرح خائنانه چهار سال طول می‌کشد

وی ادامه داد: مدت‌زمانی که اجرای این طرح خائنانه طول می‌کشد حدود چهار سال است. بحث دیگر، موضوعی به نام مربع جیم است که البته هنوز مشخص نیست این مربع جیم چیست؛ گرچه برخی می‌گویند همان نقطه بین غزه و کرانه غربی است. همچنین عنوان‌شده 30 تا 40 درصد مربع جیم تحت تصاحب رژیم صهیونیستی خواهد بود، حال اینکه تکلیف 60 تا 70 درصد باقیمانده مربع جیم دست چه کسی خواهد افتاد، مشخص نیست.

سید افقهی بیان کرد: مسئله دیگر در طرح این است که برای اینکه می‌خواهند فلسطینی‌ها را فریب دهند قرار است ساختن شهرک برای شهرک‌نشین‌ها را در همین مربع جیم متوقف کنند و در واقع این طرح پیشنهاد می‌کند برای ارتباط فلسطینی‌های داخل غزه با فلسطینی‌های کرانه غربی، یک تونلی با اشراف و تسلط خود رژیم صهیونیستی به‌عنوان تونل امن صهیونیست‌ها ساخته شود تا بتوانند از طریق آن رفت‌وآمد بین دو طرف را کنترل کنند.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: مسئله مهم دیگر در معامله قرن این است که دولت صهیونیستی که می‌خواهد بر اساس آن تأسیس شود دولتی بدون مرز و اسلحه است و از تمامی سازمان‌های جهادی همچون حماس، جهاد اسلامی و نهادهای حامی آنها می‌خواهد اسلحه‌های خود را تحویل دهند. همچنین در این طرح، 15 شهرک‌نشین در واقع تحت سیطره دولت صهیونیست‌ها خواهد بود و شهر قدس رسماً به‌صورت یکپارچه و همیشگی تحت مدیریت اسرائیل خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.