پایگاه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» از نقش مستقیم محمد بن زاید در ارسال گسترده تجهیزات نظامی به لیبی برای حمایت از نیروهای موسوم به «ارتش ملی» به فرماندهی خلیفه حفتر پرده برداشت.

افشای نقش ولیعهد ابوظبی در ارسال گسترده تجهیزات نظامی به لیبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از الجزیره، پایگاه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» فاش کرد: محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی حمایت‌های خود از نیروهای خلیفه حفتر را به طور گسترده تقویت می‌کند و تجیزات نظامی برای نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر ارسال می‌کند.

این پایگاه فرانسوی، اعلام کرد امارات در دو هفته گذشته حدود سه هزار تن تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای حفتر قرار داد که معادل حجم کمک‌های امارات به نیروهای حفتر در سال گذشته است.

اینتلیجنس آنلاین افزود: عملیات تامین مالی و انتقال این تجهیزات را شرکت هواپیمایی ثبت شده در قزاقستان با هواپیمای آنتونوف ۱۲۰ که محمد بن زاید زیر پوشش شرکت ترابری هوایی ماکسیمس، مالک آن است، برعهده دارد.

افزایش حمایت امارت از حفتر، همزمان با آن صورت می‌گیرد که امارات «ستاد لیبی» تشکیل داده است تا اوضاع این کشور را پیگیری کند.

محمد بن زاید تحت پوشش مبارزه با افراط‌گرایی از منابع مالی و نظامی امارات را برای حمایت مزدوران در سایر کشورها از جمله یمن و لیبی هزینه می‌کند و در واقع بخشی از مناقشات خاورمیانه مربوط به او می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.