افتتاح سالن‌های پردیس سینمایی بهمن تهران با ۴ سالن، سینما ایران ارومیه با ۲ سالن، سینما پرسیا شیراز با ۲ سالن، آغاز به ساخت پردیس مهرکوهسنگی مشهد با ۱۳ سالن و ... از مهم‌ترین پروژه‌های دهه مبارک فجر سازمان سینمایی حوزه هنری حوزه هنری است.


اعلام برنامه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری از آغاز ساخت، احیا، رونمایی و افتتاح ۲۱ سالن سینما در ۴ استان کشور خبر داد و گفت: در راستای طرح تحول عمرانی موسسه بهمن سبز حوزه هنری همان طور که وعده داده شده بود بسیاری از سالن‌های اولویت اول بازسازی و ساخت در حال اتمام است و تعدادی از سینماها و سالن‌ها همزمان با دهه مبارک فجر رونمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه توسعه و تبدیل سینما بهمن تهران به پردیسی سینمایی پس از ۴ ماه تلاش امروز همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره فجر افتتاح می‌شود. این مجموعه با ۴ سالن و ۱۱۰۰ صندلی بازگشایی خواهد شد، این پردیس از لحاظ صدا و تصویر به روز رسانی شده و آماده نمایش فیلم است.

به گفته وی، بازسازی این سینمای با سابقه و خاطره انگیز شهر تهران که از ابتدای مهر ۹۸ در قالب طرح بزرگ توسعه و ساخت سینما در سراسر کشور آغاز شده بود به همت موسسه بهمن سبز با مدیریت سیدمصطفی حسینی اکنون آماده بهره برداری است.

وی افزود: در این طرح ضمن بازسازی کامل سالن ۲ و تبدیل آن به سالنی مجهز و مدرن، دو سالن اختصاصی و جدید به مجموعه سالن‌های این سینما افزوده شد و جمعا با ۱۰۵۰ صندلی در جمع پردیس‌های ۴ سالنه تهران قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین از رونمایی دیگر سینمای تکمیل شده برای ایام فجر خبر داد و گفت: سینما «ایران» ارومیه که تبدیل آن به دو سالن مجهز و مدرن در فاز اول تحول عمرانی موسسه بهمن بود، روزهای پایانی دکوربندی را پشت سر گذاشت و در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

عشیری از کلید زدن و آغاز ساخت دو پروژه عمرانی دیگر همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بازسازی سینما «پرسیا» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و خاطره انگیزترین سینماهای شیراز همزمان با آغاز دهه فجر مراحل ساخت و احیای آن آغاز می‌شود.

وی تکمیل کرد: سینما پرسیا با قدمت ۹۰ ساله که زمانی یکی از سینماهای پرمخاطب شیراز به شمار می‌رفت، از آبان ماه ۹۲ به دلیل فرو ریختن سقف تعطیل شده بود و سرانجام سال گذشته به مالکیت حوزه هنری درآمد و پس از ۶ سال بلاتکلیفی، بهمن ماه سال جاری توسط موسسه بهمن سبز احیای دوباره می‌شود.

مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی هنری همچنین، از آغاز ساخت پردیس بزرگ «مهر کوهسنگی» مشهد با ۱۳ سالن، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: پروژه «مهر کوهسنگی» یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی کشور است که در یکی از بهترین نقاط گردشگری مشهد در دل بوستان کوهسنگی قرار دارد و به دلیل مرکزیت آن در شهر، آن را به سینمایی در دسترس مردم، دانشجویان و سینما دوستان تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث «سینما استقلال سقز» هم با دهه فجر آغاز می‌شود ادامه داد: عملیات احداث سینما استقلال شهر سقز با ۳ سالن مجزا آغاز می‌شود، قرار است این سینما در مدت ۷ ماه مورد بازسازی و بهره برداری قرار گیرد. هم اکنون طراحی نقشه معماری و سازه این پروژه انجام شده است. سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان کردستان از ظرفیت بالای فرهنگی برخوردار است. در حال حاضر حوزه هنری با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ صندلی در دو پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار، در کردستان فعال است و انتظار می‌رود با بهره برداری از سینما استقلال سقز نزدیک به ۵۰۰ صندلی به سرانه این استان افزوده شود.

وی، همچنین، با اشاره به حضور اثر سینمایی «عالیجناب» از آثار حوزه هنری در جشنواره فجر، از میزبانی سینماهای حوزه هنری از جشنواره در استان‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان ساخت: سینماهای حوزه هنری در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، همدان و ... میزان این رویداد سینمایی هستند و سینماهای استقلال و بهمن در تهران، ایران ارومیه، ساحل اصفهان، آفریقا و هویزه مشهد، بهمن زنجان، بهمن سنندج، آزادی کرمانشاه، استقلال خرم آباد، سپهر ساری و فلسطین و قدس همدان پذیرای مشتاقان و سینمادوستان از خواهند بود.

وی اضافه کرد: حوزه هنری به منظور حمایت از اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره با اختصاص پردیس سینمایی آزادی، استقلال و بهمن ۲ به نمایش مردمی و در سالن ۱ سینما بهمن و سپیده میزبان نهادها و ارگان‌ها خواهد بود.

عشیری با اشاره به برنامه‌های متنوع پیش بینی شده در این ایام افزود: علاوه بر برنامه گسترده اکران همزمان فیلم‌های فجر و میزبانی از نخبگان و فعالان شبکه‌های اجتماعی در حوزه هنری؛ برنامه تلویزیونی «نقد سینما» با حضور کارشناسان، صاحبنظران و منتقدان و فیلمسازان «ویژه برنامه جشنواره فجر» را پیش رو دارد و هر شب به سه فیلم اکران شده در سینمای رسانه می‌پردازد. گفتگو با عوامل اصلی فیلم، بخش «منتقد و فیلم»، «گفتگو صریح با منتقدان در سینمای رسانه»، «بخش نقد مردمی در میز جنبی با دعوت از دانشجویان رشته‌های علوم انسانی»، «گزارش‌هایی از سینمای مردمی» و بحث‌های تحلیلی و نقد با همراهی کارشناسان محتوایی (امیررضا مافی، میلاد دخانچی و آرش خوشخو) و ... از جمله بخش‌های این برنامه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.