با شناسایی ابتلای شش نفر در فرانسه به ویروس «کرونا» موجی از اقدامات و رفتارهای نژادپرستانه علیه اتباع چینی در این کشور به راه افتاده است.

افزایش رفتار نژادپرستانه فرانسوی‌ها با اتباع چینی

قدس آنلاین؛ تا کنون ابتلای شش نفر در فرانسه به ویروس «کرونا» ثبت شده است و موجی از نگرانی را در میان مردم این کشور ایجاد کرده است. اما وجه دیگر ماجرا به رفتارهای توهین‌آمیز و نژادپرستانه فرانسوی‌ها با اتباع چینی باز می‌گردد.

در این میان اتباع چینی مقیم فرانسه شروع به اعتراض در شبکه‌های اجتماعی کرده و از هشتک  JeNeSuisPasUnVirus# (من ویروس نیستم) استفاده می‌کنند تا به تعرضات و رفتارهای نژاد پرستانه‌ای که با آن‌ها در فرانسه می‌شود اعتراض کنند.

«روی وانگ» مؤسس انجمن «جوانان چینی در فرانسه» در این باره می‌گوید که تعداد پیام‌های نژادپرستانه‌ای که آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهد، بسیار افزایش یافته است.

او افزود: «جوانان آسیایی از پیام‌ها و نظرات نژادپرستانه شکایت دارند؛ به چشم خودم دیدم که چگونه خریداران از صندوقدار آسیایی که در یک مغازه کار می‌کرد، فاصله می‌گرفتند. آن‌ها به او گفتند که به کشورت بازگرد و از ما در برابر بیماری‌ات مراقبت کن.»

روی وانگ همچنین گفت که خود او نیز در معرض این رفتارها قرار گرفته و یک بار افراد از اینکه با او سوار آسانسور شوند امتناع کرده‌اند صرفا به خاطر اینکه او چهره آسیاسی داشت.

یکی از اتباع آسیایی در فرانسه نیز نوشته است: «امیدوارم به زودی این ویروس کنترل شود وگرنه شرایط علیه جامعه آسیای‌تبار وخیم خواهد شد. آن‌ها بسیار تحت فشار هستند و فرانسوی‌ها در معابر عمومی و مترو به محض رؤیت یک آسیایی‌تبار، بینی خود را گرفته و دور می‌شوند.»

اینگونه رفتار صرفا از سوی افراد رخ نمی‌دهد، بلکه روزنامه Courrier Picard در صفحه اول خود از عنوان «خطر زرد» به اشاره به ویروس کروان استفاده کرده  و تا کنون از اتباع شرق آسیا در این کشور عذرخواهی نکرده است.

برخی چینی‌ها نیز گفته‌اند که رفتارها نژادپرستانه با آنان پیش از شیوع ویروس کرونا نیز وجود داشته، اما اکنون با شیوع این بیماری، این رفتارها نیز افزایش یافته است.

در مدارس نیز رفتارهای نژادپرستانه با آسیایی‌تبارها بسیار دیده می‌شود. دانش‌آموزان فرانسوی به محض رؤیت یک دانش‌اموز آسیایی تبار به او می‌گویند: «از ما دور شو؛ الان ما رو آلوده می‌کنی.» که از آن‌ها دور شود و برخی نیز رفتارهای بسیار زننده‌تری دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.