۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 690624

 مردم فریب افراد سودجو و غیرمتخصص در خصوص انجام ایمپلنت در یک جلسه و یک روزه را نخورند.

ایمپلنت فوری، فریب است

قدس آنلاین: سید مهدی جعفری استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران روز شنبه ضمن هشدار در مورد فعالیت افراد سودجو در حوزه ایمپلنت گفت: درمان تمام شده ایمپلنت در یک روز و یک جلسه علمی و عقلانی نیست.

به گزارش انجمن جراحان فک و صورت، وی اظهار داشت: اکنون مشکل عمده در حوزه ایمپلنت فریب دادن مردم و بیماران تحت عنوان انجام  کامل مراحل ایمپلنت در یک جلسه و طی یک روز است  که با عنوان دندان در یک جلسه تبلیغ می شود.
وی با بیان اینکه درمان کامل ایمپلنت حداقل حدود سه تا ۶ ماه زمان می‌برد، ادامه داد:  انجام ایمپلنت مراحل مختلفی داشته و در واقع یک درمان گروهی محسوب می‌شود که جراح، متخصص  پروتزهای دندانی، رادیولوژی، متخصص بیماری های دهان و غیره برای انجام ایمپلنت با یکدیگر همکاری دارند.

این دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مردم باید آگاهی لازم در مورد مراحل و شرایط انجام ایمپلنت را داشته باشند زیرا در اکنون برخی افراد سودجو و غیر متخصص با ارائه وعده‌های غیر حقیقی، بیماران را گمراه کرده و هزینه های گزافی را از بیمار اخاذی می‌کنند و بدنبال آن، عوارض مختلفی نیز  همچون لقی دندان، عفونت و غیره  بیمار را گرفتار ‌می‌کند چرا که انجام تمام مراحل ایمپلنت  و پروتز متکی برآن به هیچ عنوان طی یک جلسه و تنها در یک روز قابل قبول و علمی نیست.
وی نسبت به فعالیت افراد سودجو در حوزه ایمپلنت هشدار داد و گفت: علاوه بر افزایش آگاهی و دانش مردم در این حوزه، افزایش نظارت‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط نیز می‌تواند به کاهش تخلفات در این زمینه منجر و دست فرصت طلبانی که از خارج از کشور به این بازار آشفته هجوم آورده و در حال دوشیدن بیماران هستند، قطع  شود.
جعفری درباره هزینه کامل ایمپلنت اظهار داشت: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی بطور کلی هزینه ای تا حدود چند میلیون تومان می‌تواند برای بیمار همراه داشته باشد  و بیماران به مراکزی مراجعه کنند که دارای مجوز بوده و فریب افراد کلاهبردار مبنی بر انجام تمام مراحل درمان  ایمپلنت طی یک روز را نخورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.