معاون دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد معامله قرن به موجودیت فلسطین پایان می‌دهد و به رژیم صهیونیستی مشروعیت می‌بخشد.

شیخ نعیم قاسم: اجرای معامله قرن پایان موجودیت فلسطین است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در مجتمع سید الاوصیاء در برج البراجنه گفت: معامله قرن گامی بسیار خطرناک است، زیرا به موجودیت فلسطین پایان می‌دهد و بنیانی برای مشروعیت بخشی به رژیم «اسرائیل»است هرچند این طرح باطل است، زیرا طرف ذیربط یعنی فلسطینیان آن را امضاء یا با آن موافقت نکرده‌اند.

وی درباره آمریکا گفت: آمریکا میانجی پاک دستی برای حل مساله نیست، زیرا دروغ می‌گوید و تلاش می‌کند زمان سپری شود تا حد و مرز «اسرائیل» به جای فلسطین ترسیم شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هیچ راهی برای آزادسازی سرزمین فلسطین و پایان دادن به اشغالگری جز مقاومت وجود ندارد، زیرا باز پس گرفتن سرزمین از راه دیپلماسی بین‌المللی و از طریق آمریکا محال است، آن‌ها با یکدیگر همدست می‌شوند و توطئه می‌کنند.

وی افزود: برای همه ملت‌ها در منطقه ما مشخص شد که آمریکا باید از این منطقه در سطح نظامی خارج شود، زیرا «داعش» را بر ما تحمیل کرد، برضد ما فتنه‌ها ایجاد کرد، برای ما جنگ‌ها به ارمغان آورد و در عین حال تلاش می‌کند پایه‌های اسرائیل را تثبیت کند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: تا زمانی که آمریکا به فعالیت‌های خود در سرزمین و وطن ما ادامه می‌دهد، ما به ثبات نخواهیم رسید و روی آرامش و راحتی در زندگی نخواهیم دید بنابراین باید به حضور آمریکا در منطقه خود پایان دهیم.

وی درباره مواضع حزب الله گفت: روز به روز آنچه بارها و بارها گفتیم و تکرار کردیم، نمایان‌تر می‌شود. اشغال فلسطین و مشروعیت بخشیدن به موجودیت رژیم صهیونیستی، مقدمه‌ای برای اشغال منطقه عربی و اسلامی از نظر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی است، زیرا یکی از پیشنهادهای معامله قرن، اسکان شماری از فلسطینی‌ها در لبنان و اسکان شمار مشخصی از آن‌ها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عدم بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادریشان است. علاوه بر این محور توافق‌های اقتصادی، «اسرائیل» خواهد بود و متاسفانه بسیاری به توافق‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌خواهد، پاسخ مثبت می‌دهند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: همه باید بدانند ماندگاری اشغالگری «اسرائیل» و مشروعیت بخشیدن به آن، مقدمه‌ای برای اشغال کشورهای عربی از هر نظر است. مسئولیت همه این است که از مقاومت فلسطینی حمایت و با اشغالگری «اسرائیل» مخالفت کنند، در غیر این صورت متحمل پیامدهایی خواهند شد که آثار و نتایج آن بر نسل‌های آینده تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.