رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: در استان ۶۶۵۹ شعبه اخذ رأی و ۱۳۳۱۸صندوق اخذ رأی برای دو انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان وجود دارد.

تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ممنوع است / انتشار لیست با حضور افراد ردصلاحیت شده تخلف است

قدس آنلاین: شکرالله حسن بیگی در نشست خبری امروز با اشاره به توزیع اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه های رای به تمام حوزه های انتخابیه استان تهران اظهار کرد: ۳۸۷۹نفر در استان تهران ثبت نام کرده بودند که هیات های اجرایی صلاحیت ۳۶۱۱نفر را تایید کرد. ردصلاحیت ها هم به دلیل نقص مدارک یا پاسخ مراجع چهارگانه بوده است.

وی ادامه داد: اما در هیات های نظارت، ۱۲۶۹نفر تایید و ۲۴۹۵نفر ردصلاحیت شدند یا عدم احراز خوردند. آنها اعتراض کرده بودند که هیات های نظارت فرصت داشتند که تا دیشب پاسخ اعتراض ها را بدهند اما تاکنون این لیست به استانداری اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه ۱۸۰هزار نفر در استان تهران با ستاد انتخابات همکاری می‌کنند، افزود: در استان ۶۶۵۹ شعبه اخذ رأی و ۱۳۳۱۸صندوق اخذ رأی برای دو انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان وجود دارد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: برای انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری، ۱۴۴نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰نفر انصراف داده، ۵۸نفر ردصلاحیت شدند و ۱۶نفر هم تایید صلاحیت شدند که برای سه کرسی استان رقابت خواهند داشت. از ۲۴تا ۳۰بهمن فرصت تبلیغات برای انتخابات مجلس و از ۱۷بهمن تا ۳۰بهمن فرصت تبلیغات انتخابات خبرگان است و روز اول اسفند هرگونه تبلیغات ممنوع است.

حسن بیگی همچنین تاکید کرد: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ممنوع است و توسط دستگاه های مربوطه رصد می شود و با متخلفان حتما برخورد قانونی خواهد شد. با رئیس پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مکاتبه داشته ایم و با دستور وی، پلیس فتا به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رسیدگی می‌کند.

وی افزود: در فضای مجازی شاهد تبلیغات زودرس بوده و برخی لیست ها ارایه شده که افراد ردصلاحیت شده در این لیست ها حضور دارند. اگر گروه هایی که این لیست ها به اسم آنها منتشر می‌شود، این لیست ها را قبول ندارند اعلام کنند زیرا انتشار  این لیست ها در مقطع فعلی تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

کوچک ترین نگرانی امنیتی برای انتخابات ۲ اسفند ماه وجود ندارد

همچنین بنابر گزارش ایسنا، حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی - انتظامی استانداری تهران، درنشست خبری مشترک با استاندار و رییس ستاد و رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت انتخابات در استان تهران، اظهار کرد: ما در ستاد امنیت انتخابات استان، خواستیم تا طرح های امنیتی در استان تهیه شود؛‌ در این طرح ها هم فرصت ها را دیده‌ایم و هم تهدیدها را و این طرح ها را در شورای تامین استان تصویب کرده ایم.

وی تاکید کرد: کمترین و کوچک ترین نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات  استان نداریم و همه دستگاه های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.