مازندران- استاندار مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین، مهمترین مشکل زباله استان را عدم وجود مدیریت متمرکز در حوزه پسماند دانست.

مدیریت متمرکز در حوزه پسماند نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد حسین زادگان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه درخواست راه اندازی سازمانی بنام سازمان پسماند دادیم و این مجوز صادر شده است، اظهار کرد: سازمان پسماند مازندران شکل گرفته و بزودی صاحب متولی می شود.

وی یادآور شد: لایحه ای تنظیم و مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفته که براساس آن از محل تولید کالاهای آلاینده عوارضی گرفته شود و برای رفع مشکل پسماند استان های شمالی هزینه گردد.

حسین زادگان اضافه کرد: از این محل یکهزار میلیارد تومان اعتبار به استان های شمالی تزریق می شود که ۵۰ درصد آن متعلق به مازندران است.

زباله سوزهای نوشهر و ساری روشن می شوند

استاندار مازندران در رابطه با سرنوشت کارخانه های زباله سوز استان گفت: پروژه های زباله سوزهای ساری و نوشهر در اولویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته و امیدواریم با تزریق اعتبارات، پیشرفت شان بیشتر شود.

حسین زادگان افزود: این پروژه ها در گذشته با ۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسید که متاسفانه در حال حاضر با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه همه سایت های زباله استان دچار چالش هستند، اضافه کرد: بخش زیادی از زباله های محمودآباد که در کنار سواحل خزر دپو می شد، از منطقه حمل و خارج شد.

پیست دوچرخه سواری ماهفروجک پس از ۲۲ سال افتتاح می شود

استاندار مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با پروژه استادیوم و پیست دوچرخه سواری ماهفروجک ساری که ۲۲ سال در انتظار بهره برداری است، گفت: با توافقی که با وزیر ورزش صورت گرفت، مقرر شد تا تابستان آینده افتتاح شود.

حسین زادگان در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با پروژه نیمه کاره محور ساری - تاکام که ۸ سال از آغاز تعریض این محور می گذرد، خاطرنشان کرد: این پروژه مشکلات و موانع اعتباری داشته و در یکسال گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

وی در رابطه با مشکلات سی تی آنژیو نگین ساری توضیح داد: در رابطه با چگونگی ارائه خدمات بین بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی وجود داشت که در این راستا صلحی برقرار کردیم تا بخش های دولتی هم از این خدمت استفاده کنند و اگر انحرافی در این راستا وجود دارد پیگیری می کنیم.

میانکاله پُر آب می شود

استاندار مازندران در رابطه با مرگ پرندگان در میانکاله گفت: این اتفاق نوعی بیماری است که در ۲۰ سال گذشته هم رخ داده بود و هم اکنون محیط بانان در حال جمع آوری و امحا لاشه های هستند.

حسین زادگان در رابطه با احیا میانکاله خاطرنشان کرد: راه های برون رفت برای کاهش آب میانکاله مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم نهایی در کارگروه موردنظر اتخاذ خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با این سوال که آیا از عملکردتان بعنوان استاندار رضایت دارید؟ پاسخ داد: تمام تلاشم را بکار گرفتم تا شرمنده مردم نشوم. البته عملکرد استانداران باید متناسب با ظرف زمان و شرایط حاکم، مورد ارزیابی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.