فرماندار بردسکن با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر امسال ۱۲۵ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان بردسکن افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان است، گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان آن مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که از این مبلغ ۹۳ درصد اعتبارات این پروژه‌ها در مناطق روستایی است.

۱۲۵ پروژه عمرانی و خدماتی در بردسکن در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری صبح امروز در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور در دفتر امام جمعه به اتفاق اعضای شورای تأمین وشورای اداری، اظهار کرد: نقش آفرینی آحاد مردم عاملی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود زیرا انقلاب اسلامی حاصل قیام عموم مردم بود.

فرماندار شهرستان بردسکن با اشاره به حضور فعالانه مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: مردم صاحب نظام هستند و همه ما به عنوان خدمتگزار، مکلف به تکریم و خدمتگزاری به مردم با تمام توان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقتدار نظام، انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران مدیون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است، خاطر نشان کرد: شهیدان نیز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ارزنده‌ای داشتند که یاد و خاطره همه آنان را گرامی می‌داریم.

شاکری افزود: جوانان امروز، به عنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در جریان دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی کمتر هستند اما آینده نظام و کشور بر دوش آنها است، بنابراین در برنامه‌های ایام دهه فجر باید به آنها توجه شود.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام و دولت است، خاطر نشان کرد: مردم باید در جریان دستاوردها و خدمات نظام و دولت قرار گیرند، بنابراین در ایام  دهه مبارک فجر به این مهم نیز توجه شود.

وی گفت: در تمامی انقلاب‌ها، ریزش و رویش وجود داشته است و امروزه و در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نیز ما شاهد چنین پدیده‌هایی هستیم.

شاکری با اعلام اینکه ۳۵میلیارد تومان تسهیلات و مبلغ ۱۲ میلیارد و۷۷۰میلیون تومان کمک بلا عوض به خسارت دیدگان از سیل ابتدای امسال شهرستان پرداخت شده است، گفت: به منظور تأمین قسمتی از خسارات کشاورزان  نیز ۶ میلیارد تومان به صورت بلا عوض به آنها پرداخت شده است.

فرماندار بردسکن بر لزوم اتحاد و همدلی تاکید کرد و افزود: از طریق سامانه کارا در شهرستان با کمک همه دستگاه‌ها توانستیم بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان تسهیلات توسعه پایدار روستایی را در اختیار ۳۱۶ طرح که افراد متقاضی آن  جزو افراد خوش فکر و خلاق بودند؛ پرداخت کنیم که  زمینه ایجاد اشتغال برای ۶۳۴ نفر را به وجود می‌آورد.

وی از تعهد اشتغال شهرستان که یک هزار و ۱۹۷ نفر در سال ۹۸ بوده است، خبرداد و افزود: تا کنون برای ۱۰هزار و ۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده که در روزهای مانده تا پایان سال این تعهد تکمیل می‌شود.

شاکری بر حضور مردم و مدیران در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: دو رویداد بزرگ کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در پای صندوق‌های رأی هست که از همه اقشار با نفوذ در شهرستان خواسته می‌شود نسبت به اهمیت این دو مهم تلاش لازم را به‌عمل آورند.

فرماندار بردسکن از فراهم کردن ۸۳ صندوق رأی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: در این راستا یک هزار و  ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت هستند و ۵۳ هزار نفر رأی دهنده در شهرستان داریم که از این تعداد ۳هزار و۳۰۰ نفر رای اولی هستند.

وی در خصوص تعداد شعبات اخذ رای عنوان کرد:  ۶۱ شعبه ثابت و ۱۸ شعبه سیار هستند.

شاکری با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر امسال ۱۲۵ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان بردسکن افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان است، ادامه داد: ۱۴۶ میلیارد تومان آن مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که از این مبلغ ۹۳ درصد اعتبارات این پروژه‌ها در مناطق روستایی است.

فرماندار بردسکن افزود: پروژه‌هایی در ایام دهه مبارک فجر قابل افتتاح خواهد بود که از هر لحاظ تکمیل شده باشد در غیر این صورت از افتتاح آن پرهیز می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌هایی از قبیل عملیات ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی و چند فضای آموزشی که در چند روز گذشته کلنگ آن به زمین زده شد، دارای ردیف اعتباری بود و پروژه‌هایی کلنگ زنی خواهد شد که تأمین اعتبار شده باشد.

شاکری گفت: برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه مبارک فجر باید طوری برنامه‌ریزی شود که مردم محور باشد و از آن طرف مسؤولان در ادارات پاسخ گوی ارباب رجوعان باشند.

فرماندار بردسکن نماد دولت و نظام را خدمت رسانی بی‌منت به مردم دانست و گفت: همه ما باید زیر چتر ولایت در گام دوم انقلاب برای برداشتن گام‌هایی استوارتر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال اولین چله در گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب است و از آن طرف دو رویداد مهم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفندماه است، گفت: باید دستاوردها و خدمات نظام برای مردم بازگو شود و از تولید هر گونه نارضایتی در سطح ادارات به جد پرهیز شود.

شاکری با اشاره به اینکه شعار دهه فجر امسال انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت است، گفت: همه مدیران وظیفه دارند روحیه امید و نشاط را در بین مردم تزریق کنند و خدمات دولت را از طریق مصاحبه کردن با اصحاب رسانه و مطبوعات به سمع و نظر مردم برسانند.

فرماندار بردسکن از حضور همه مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف شهرستان، از همدلی و اتحاد همه مدیران شهرستان و به‌ویژه امام جمعه شهرستان تقدیر و اظهار کرد: حضور در صحنه مردم در همه عرصه‌ها به ویژه حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی رسالت مدیران را برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم سنگین‌تر کرد و وظیفه داریم که با خدمت بی‌منت به مردم بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

وی به برنامه دِهگردشی خود به همراه تعدادی از مدیران در روزهای یک شنبه اشاره کرد و گفت: ظرف چند ماه گذشته تاکنون بیش از ۴۰ روستای شهرستان مورد بازدید قرار گرفته است و با حضور در مساجد و میان مردم مطالبات و مشکلات آنها با استفاده و توان شهرستان مرتفع شده است.

شاکری حضور مردم در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید  قرار داد و گفت: مدیران باید خبرنگاران را از خودشان بدانند و در حل مشکلات شهرستان از آنها کمک و یاری بگیرند.

اسلام، انقلاب، امام خمینی و ولایت‌فقیه؛ چهار اصل انقلاب

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن و مسؤول ستاد دهه فجر در این شهرستان با بر شمردن رویش و ریزش‌های در انقلاب اسلامی افزود: مهم‌ترین معیار تشخیص ریزش‌ها و رویش‌ها در کاروان انقلاب، حول چهار اصل اسلام، انقلاب، امام خمینی، و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام اسماعیل مروجی‌نسب با بیان اینکه هر ریزشی به دنبال خود رویش‌هایی نیز دارد، افزود: اگر ریزش با رویش همراه باشد، نشان پویایی و سلامتی نظام است و در واقع آفت‌ها و ریزش‌ها برای انقلاب، همانند واکسنی است که آن را استحکام می‌بخشد و ضامن بقایش است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز به خاطر ریزش‌ها و رویش‌هایش، زنده و تاریخ‌ساز شده است.

مسئول ستاد دهه فجر بردسکن با ذکر برنامه‌های شهرستان که بیش از ۲۰۰برنامه مختلف خدماتی وفرهنگی را داریم، اظهار کرد: شایسته است که ریزش‌ها و رویش‌هایی را که در طول تاریخ اتفاق افتاده است، برای مردم بیان شود.

استقلال طلبی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

امام جمعه بردسکن هم در جلسه شورای اداری این شهرستان که در دفتر امام جمعه بردسکن با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین و اداری برگزار شده گفت: ما ۴۰ سال نخست انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد ۴۰ سال دوم شده‌ایم در این مدت برکات نظام را دیده‌ایم و این برکات را باید در دهه فجر برای نسل‌های جوان بیان کنیم.

 حجت‌الاسلام علی اصغر امینی گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید ضمن بیان مشکلات و کاستی‌ها، کارهایی که نظام در این ۴۰ ساله انجام داده است را برای مردم بیان و در جامعه امیدآفرینی کنند.

وی به دستاوردهای نظام اسلامی و موضوع معامله قرن توسط ترامپ اشاره و اظهار کرد: صهیونیست‌ها و ترامپ از این موضوع دو هدف دارند، آنها در مرحله اول می‌خواهند مسئله سازش و تسلیم را در کشورهای اسلامی نهادینه کنند و در مرحله بعد نیز این معاهده، راهکاری است که ترامپ و نتانیاهو از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده‌اند، رهایی یابند.

امام جمعه بردسکن افزود: در این معامله ننگین، بیت‌المقدس به‌طور دائمی به صهیونیست‌ها واگذار شده و همچنین سرزمین‌های اشغالی یک هزار و ۹۴۷ سرزمین کرانه باختری رود اردن نیز به صهیونیست‌ها واگذار و بخش‌های بسیار کم و دور افتاده‌ای را نیز به فلسطینیان داده‌اند.

امینی گفت: ترامپ و نتانیاهو نیز می‌دانند این معامله عملی نیست و تنها موجب یکپارچگی دنیای اسلام و شکل‌گیری انتفاضه جدیدی خواهد شد که ترامپ را در مخمصه انداخته است.

وی افزود: طرح معامله قرن از سوی رئیس جمهوری آمریکا مقدمه شکست سنگین دیگری را برای استکبار جهانی رقم می‌زنند و طرح معامله قرن شکست سنگین دیگری را برای استکبار جهانی رقم می‌زند.

امام جمعه بردسکن با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر افزود: استقلال طلبی، اسلام‌خواهی و عدالت محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و تمام امور مربوط به جامعه باید بر اساس عدالت محقق شود.

امینی با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: اگر امروز این سردار بزرگ به شهادت می‌رسد سپاه پاسداران با اقتدار بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را زیر و رو می‌کند این بیانگر اقتدار و قدرت ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: مقاومت و استکبار ستیزی از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که امروز در تمام عرصه‌ها شاهد آن هستیم و همین ویژگی باعث شده امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار گیرد و ایران اسلامی در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی است و یکی از این قابلیت‌ها نیروی انسانی موجود در کشور است.

امام جمعه بردسکن بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبری قبل از صدور دستورات هفت گانه و تکلیف، متصل شدن انقلاب به تمدن اسلامی را بیان فرمودند.

امینی با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه بیش از ۶ هزار کلمه کلیدی دارد و پیام اصلی آن این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و مسؤولان باید این بیانیه را در سیاست گذاری و قانون گذاری‌هایشان سرلوحه کار قرار دهند.

امام جمعه بردسکن بر شرکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را تاکید کرد و گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال  باید پودمان دشمنان را جمع کند که اینچنین هم خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.