فرماندار مشهد گفت: در ایام دهه فجر در سطح شهرستان مشهد ۲۷۴ پروژه با اعتبار ۱۱۹۳ میلیارد تومان در سطح مشهد و بخش‌های مرکزی، احمدآباد و رضویه افتتاح و برخی کلنگ‌زنی خواهد شد.

افتتاح ۲۷۴ پروژه در مشهد با اعتبار ۱۱۹۳ میلیارد تومان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی امروز، شنبه ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری مشهد، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، اظهار کرد: شعار محوری سال در ایام‌الله دهه فجر «انقلاب اسلامی؛ زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» است که در این دهه شاهد برنامه‌های مختلفی خواهیم بود.

وی افزود: برنامه‌های ایام‌الله در سطح مشهد دیدار با خانواده شهدا، سرکشی از خانواده محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، حضور در گلزار شهدا، حضور در جمع جانبازان و برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و قرآنی در قالب شب شعر، شب با قرآن و برنامه‌های محافل قرآنی در سطح شهر مشهد و بخش‌های مرکزی احمدآباد و رضویه خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: امسال برنامه‌ها با محوریت مردم بوده، زیرا اعتقاد داریم انقلاب متعلق به مردم است و ما باید خادم مردم‌ باشیم. در سطح روستاها نیز برنامه خوبی خواهیم داشت. در برخی مناطق نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب نیز برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد بیان کرد:۳۵۰ عنوان برنامه در سطح نهادها و دستگاه‌ها برگزار خواهد شد که شامل ۲۰ هزار برنامه متنوع بوده و برخی درون دستگاهی و برخی برون دستگاهی است. اداره ورزش ۴۴ برنامه، آموزش و پرورش ۴۳ برنامه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۱۰برنامه و سازمان تبلیغات اسلامی ۲۲ برنامه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اصناف نیز برای بازاریان برنامه داشته و بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای فرهنگی نیز برنامه خاص خود را دارند. خدمات رایگان توسط نهادهای خدماتی نیز برگزار می‌شود، مانند ویزیت رایگان که با مطالبه از علوم‌پزشکی قرار شد، قرار شد در حاشیه شهر و محروم این کار انجام شود. برنامه‌های ورزشی توسط اداره ورزش نیز انجام می‌شود.

افتتاح ۲۷۴ پروژه با اعتبار ۱۱۹۳ میلیارد تومان در دهه فجر

هاشمی در خصوص افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه فجر، گفت: در ایام دهه فجر در کنار برنامه‌های متنوع، افتتاح پروزه‌ها را نیز داریم که پروژه‌های هر سه بخش به صورت متمرکز افتتاح خواهد شد. پیشنهاد دادیم که در ایام دهه فجر فضایی در حرم یا مکان دیگر باشد که دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان انجام شود. در ایام دهه فجر در سطح شهرستان مشهد ۲۷۴ پروژه با اعتبار ۱۱۹۳ میلیارد تومان در سطح مشهد و بخش‌های مرکزی، احمدآباد و رضویه افتتاح و برخی کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: از ۲۷۴ پروژه ۲۶۳ پروژه افتتاح و ۱۱ پروژه توسط شهرداری و بخش خصوصی کلنگ‌زنی خواهد شد. در بخش مرکزی ۳۱ پروژه با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان، در بخش احمدآباد ۵ پروژه با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان، در بخش رضویه ۱۱ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و در سطح شهر مشهد ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۹۳۹ میلیارد تومان و در دهیاری‌ها نیز ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سه بخش افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین اعتبار پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی ۵۶ میلیارد تومان، استانی ۴۰ میلیارد تومان، منابع داخلی دستگاه‌ها ۸۱۱ میلیارد تومان و ۲۸۴ میلیارد تومان سایر منابع است. بیشترین پروژه در سطح شهر مشهد متعلق به شهرداری با ۱۶۱ پروژه بوده و بعد از آن دهیاری‌ها با ۲۵ پروژه، جهاد کشاورزی با ۱۳ پروژه، آب و فاضلاب مشهد با ۱۲ پروژه، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۹ پروژه، دامپزشکی با ۸ پروژه و آب و فاضلاب روستایی با ۶ پروژه قرار دارند. سازمان صمت، میراث فرهنگی، توزیع برق، شرکت شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی، شرکت گاز، راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و تعاون‌ روستایی نیز پروژه‌هایی دارند.

هاشمی با اشاره به پروژه‌های مهم، تصریح کرد: شهرداری مشهد پروژه‌ای قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ورود دستگاه TBM به ایستگاه پایانه‌ مسافربری دارد، شرکت توزیع برق افتتاح پروژه تبدیل ۸۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط به سیم روکش‌دار، جهاد کشاورزی طرح توسعه گاوداری دامپروری در منطقه رضویه و سازمان صمت یکتا الیاف شرق را خواهند داشت.  شهرداری مشهد ۱۶۱ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، شرکت برق ۴ پروژه با اعتبار ۱۲۰میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۵ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان و جهاد کشاورزی ۱۳ پروژه با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان دارند.

فرماندار مشهد در خصوص مثلث اقتصادی، عنوان کرد: مشهد ۲۸ معین اقتصادی دارد که ۱۷ معین اقتصادی در بخش مرکزی و مشهد،  ۷ معین در بخش احمدآباد و ۵ پروژه در بخش رضویه قرار دارند.  ۲۵۲ پروژه دارای تفاهم‌نامه با اعتبار ۴۲ هزار میلیارد تومان امضا شده و پیش‌بینی اشتغال ۸۳ هزار نفر را دارد. از ۲۵۲ پروژه شهرداری معین ۱۶۱ پروژه، و ایران‌خودرو در احمدآباد معین ۴۲ پروژه، شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی معین ۲۵ پروژه، شرکت تعاونی دهیاری‌های غرب بخش مرکزی معین ۱۷ پروژه، اصناف در رضویه معین ۶ پروژه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) معین یک پروژه هستند.

وی افزود: سهم بخش‌های مختلف اقتصادی در زمینه معین‌ها،  ۱۸ درصد در بخش خدماتی،  ۴۱ درصد در بخش صنعت و معدن،  ۸ درصد در بخش عمرانی،  ۱۸ درصد در بخش کشاورزی و دامپروری و ۱۵ درصد در بخش گردشگری بوده و در زمینه رقم سرمایه‌گذاری،  ۱۷ درصد در حوزه خدماتی،  ۵ درصد در حوزه صنعت و معدن،  ۶۴ درصد در حوزه عمرانی،  ۵ درصد در حوزه کشاورزی و دامپروری و ۹ درصد در حوزه گردشگری است.  بیش از ۴۴۴۲ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در مشهد در شهرک‌های صنعتی داریم که دنبال افزایش ظرفیت و حفظ وضعیت موجود است، بعد از حفظ وضعیت موجود، دنبال سرمایه‌گذار خواهیم بود.

هاشمی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی وزارت کشور برگزاری انتخابات و امنیت است، تصریح کرد: مناطق ۱۵گانه را به مناطق ۱۹گانه افزایش دادیم، تعداد شعب اخذ رای مشخص و هیات اجرایی از همه طیف‌ها تعیین شد، روند کار نیز خوب است. امیدواریم با اصل بی‌طرفی، رعایت قانون و حق‌الناس بستر حضور حداکثری مردم در ۲ اسفند را فراهم کنیم. این انتخابات، با وجود اتفاقاتی که در خارج از مرزها و در سطح مناطق رخ داده، مهم بوده و دوستان و مخالفان چشمشان به انتخابات است.

تعداد شعب اخذ رای بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است

فرماندار مشهد بیان کرد: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۵۷۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که هیات اجرایی تایید کرده، از این تعداد ۱۵۲۰ شعبه مربوط به بخش مرکزی و شهر مشهد بوده و ۱۴۰۰ شعبه در شهر مشهد است. برای مراعات حال مردم، دسترسی راحت به صندوق و رعایت وقت،  ۴۰۰ شعبه اخذ رای اضافه کرده و بیش از ۳۰ درصد تعداد شعب اخذ رای را افزایش دادیم. از کل تعداد ۱۵۷۰ شعبه اخذ رای،  ۱۴۱۲ شعبه ثابت،  ۱۵۸ شعبه سیار،  ۴۷۱ شعبه مخصوص بانوان،  ۴۷۸ شعبه مخصوص برادران و ۶۲۱ شعبه مشترک است. شعب را در سطح مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و نیز در سطح ادارات پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: تعامل خوبی با هیات نظارت داریم، جلسات مختلفی برگزار کردیم و با نیروی انتظامی که مسئول امنیت انتخابات است نیز جلساتی داشتیم. کمیته امنیتی جلساتی را به صورت هفتگی برگزار می‌کند. دو جلسه در خدمت مدیرکل آموزش و پرورش بودیم که بیشتر نیروی انسانی ما در انتخابات باید از آموزش و پرورش تامین شود. با اوقاف برای آماده کردن مساجد نیز جلسه داشتیم و با شهرداری، اتحادیه‌ها و چاپخانه‌ها نیز جلساتی برگزار کردیم. باید از رای مردم که حق‌الناس واقعی است، حفاظت و پاسداری کنیم.

تاییدیه هیات اجرایی مشهد از میانگین کشوری بالاتر بود

هاشمی خاطرنشان کرد: در هیات اجرایی ۹۶.۱ درصد ثبت نام شده‌ها تایید شدند و تاییدیه هیات اجرایی مشهد از میانگین کشوری نیز بالاتر بود. ما متولی اجرای قانون هستیم. نشستی با خانه احزاب داشتیم و با احزاب که جلسه گذاشتیم این بود که همه پای کار بیایند و مردم را دعوت کنند تا پای صندوق‌های رای حاضر شوند. اولین چیزی که باعث می‌شود مشارکت افزایش یابد، اعتماد است. من باید این اعتماد را به مردم بدهم که از رای شما حفاظت می‌کنم.

فرماندار مشهد اضافه کرد: تنها جایی که المثنی ندارد، اعتماد مردم است. اگر مردم ببینند من به عنوان فرماندار اصل بی‌طرفی را رعایت نکردم، اعتماد نمی‌کنند. من مکلف اجرای قانون، مر قانون و حفظ اعتماد مردم هستم. ما بیشتر به دنبال مشارکت هستیم و باید آن را افزایش دهیم.

وی در خصوص حریم طرقبه شاندیز و مشهد و پلاک ۱۷۶، گفت:‌ در بحث تقسیمات بین مشهد و طرقبه دو مطلب حریم و تقسیمات سیاسی وجود دارد که اولویت ما تقسیمات سیاسی است. جلسه‌ای داشتیم و قرار است بعد انتخابات کارشناسان تقسیمات کشوری بیایند، اگر تقسیمات کشوری را رعایت کنیم مشکل مرتفع می‌شود. در موضوع پلاک ۱۷۶ نیز ۳ نفر جزو معترضان بودند که رضایت خود را اعلام کردند. به استاندار نامه دادیم تا در قالب ستاد تدبیر بررسی و مشکل با مدیریت حل شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.