جلسه دوم رسیدگی به پرونده ۱۲ متهم به اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم و مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد دقایقی پیش آغاز شد.

جلسه دوم رسیدگی به پرونده ۱۲ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور آغاز شد

قدس آنلاین: طبق اعلام نماینده دادستان در نخستین جلسه برگزاری این دادگاه، موضوع این پرونده اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور است و این پرونده ۱۲ متهم دارد که اسامی و عناوین اتهامی آن‌ها به شرح ذیل است:

متهم ردیف اول حمیدرضا مرادی فرزند هدایت، متهم ردیف دوم محمد نایینی تهرانی فرزند ابراهیم، متهم ردیف سوم امیر خسرو اعلایی فرزند میر عطاالله و متهم ردیف چهارم سعید علیزاده فرزند علی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش ارز دولتی به مبلغ ۱۱ میلیون دلار در بازار آزاد و کسب منفعت به میزان ۶۱ میلیارد تومان متهم هستند.

متهم ردیف پنجم مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد، به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و همچنین مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیر قانونی ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان دو میلیارد تومان متهم است.

متهم ردیف ششم علی اصغر علیزاده به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و جابهجایی وجوه و فروش ارز و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش متهم است.

متهم ردیف هفتم پویا کریمی فرزند علی، به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابه جایی وجوه حاصل از ارز فروخته شده متهم است.

متهم ردیف هشتم علی اکبر سلطان علیان که وی وکیل دادگستری بوده، متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی  از طریق تهیه مقدمات جرم و شناسایی بانک‌های عامل و معرفی متهمین به بانک‌های عامل است.

متهم ردیف نهم رکسانا سپهری زاده، متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت‌های صوری خریداری شده توسط متهمین است.

متهم ردیف دهم خانم شیوا شاهینفر فرزند غلامرضا، متهم به معاونت در اخلال درنظام ارزی از طریق تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیر عامل شرکت شهاب سپیدخلیج فارس قشم و حضور در بانک‌ها و اخذ دسته چک و تحویل آن به متهمین است.

 متهم ردیف یازدهم شرکت تضامنی لیلا میرزایی و شرکا است که این شخصیت حقوقی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی از طریق خرید و فروش ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان ۲ میلیارد تومان متهم است.

 متهم ردیف دوازدهم شرکت میعاد سازان کیش به نمایندگی سید هادی حسینی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی متهم است.

در جلسه نخست برگزاری این دادگاه، سه تن از مطلعین پرونده اظهارات خود را در دادگاه بیان کردند و دفاعیات متهمین مرتضی فلاح اشتری، علی‌اصغر علیزاده، پویا کریمی، علی اکبر سلطان علیان و رکسانا سپهری زاده نیز اخذ شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.