همدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بهره‌برداری ۶۵ طرح در حوزه جهاد کشاورزی استان با هزینه ۱۱۲ میلیارد تومان در دهه فجر و با اشتغال‌زایی برای ۴۷۹ نفر خبر داد.

 ۶۵ طرح دردهه فجربه بهره‌برداری می رسد
به گزارش قدس آنلاین، منصوررضوانی‌جلال صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر اظهارکرد:طرح‌هاشامل ۲۰ طرح  خاک، ۱۸ طرح حوزه تولیدات دامی و بقیه نیز مرتبط با ذخیره‌سازی و ترویج و تولیدات گیاهی است.
 وی ادامه داد: از نمونه این طرح‌ها در حوزه تولیدات گیاهی بهره‌برداری از گلخانه‌ای با وسعت ۶۸ هتکار و همچنین آبیاری تحت فشار به  مقدار ۱۵۰ هکتار و کم‌فشار به مقدار ۵۶ هکتار است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی استان بهبود مصرف آب و بهینه شدن آن است که در این حوزه به موضوع توسعه گلخانه‌ها تاکید وافری داریم و برای ایجاد زیر ساخت‌های آن نیز از سال‌های قبل برنامه‌ریزی کردیم و با موفقیت سند توسعه‌ای‌ تعیین شده توسط استاندار برای جهاد کشاورزی را برای امسال محقق کردیم.
رضوانی جلال تاکید کرد: در تامین تسهیلات برای  اولویت‌های دیگر مانند صنایع تبدیلی، دانه‌های روغنی مشکلی نداریم اما نمی‌شود گفت که در حوزه جهاد کشاورزی استان مشکلای وجود ندارد چرا که از سال‌های قبل با مناسب جلوه دادن وضعیت اشتغال در استان در برخی مسایل با مشکلاتی در تامین اعتبار مواجهیم.
 وی ادامه داد: تا ۳ سال آینده برنامه‌ریزی کردیم که ۷۶۰ پروانه صادر شده را محقق کنیم همچنین امسال در حوزه جهادکشاورزی با ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۶۲۰ نفر هدفگذاری شده بود که تاکنون برای ۲ و هزار و ۴۶۶ نفر شغل محقق خواهد شد.
 رضوانی جلال افزود: امسال و در مدت ۹ ماه ۲۲۷ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی به ارزش ۲۶۳ میلیون‌دلار داشتیم.  همچنین امسال ۲۲۴ هکتار ساخت گلخانه تسهیلاتش توسط بانک‌ها مصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.