کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران در دهه فجر انقلاب اسلامی از عموم گردشگران به رایگان میزبانی می‌کند.

میزبانی رایگان موزه ملی ملک از گردشگران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی می‌توانند به مناسبت ایام چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از امروز  تا ۲۲ بهمن سال جاری(همه روزه به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۸:۳۰ تا  ۱۶:۱۵(پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۵:۱۵)، از موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور به رایگان بازدید کنند.

موزه ملی ملک با برخورداری از تالارهای متنوع موزه‌ای مانند تمبر، سکه، کتابت و نگارگری، کمال‌الملک و خاندان غفاری و همچنین هنرهای لاکی، مجموعه‌ای از آثار و اشیای نفیس تاریخی مانند سکه‌های سده‌های مختلف، تابلوهای نقاشی، قطعه‌های کم‌نظیر خوش‌نویسی، قلمدان‌ها و جلدهای لاکی را به نمایش گذاشته است.

تالارهای هنر و زندگی، هزار داستان و علوم در ایران اسلامی نیز با طراحی خلاقانه و نمایش آثار چوبی و فلزی، بافته‌ها و نسخه‌های خطی، گوشه‌ای از فرهنگ و تمدن کشور را پیش روی بازدیدکنندگان این موزه قرار داده است.

همچنین علاقه‌مندان از دریچه نمایشگاه دائمی حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک که روایتگر آثار، دست‌نوشته‌ها، تصویرها و دیگر وسایل شخصی این واقف بزرگ معاصر ایران است، می‌توانند با خدمات خیرخواهانه خانواده ملک در راستای حفظ و ترویج فرهنگ و هنر کشور آشنا شوند.

نمایشگاه آثار اهدایی بانو عزت الملک دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک نیز از دیگر تالارهای دیدنی موزه ملی ملک است که گنجینه‌ای از نسخه‌های خطی، تابلوهای نقاشی قاجاری، قلمدان، سرقلیان و آثار لاکی را در خود جای داده است.

همچنین دوستداران فرهنگ و هنر می‌توانند با حضور در سالن تک اثر موزه ملی ملک به تماشای یکی از آثار نادیده موجود در مخازن این موزه بپردازند. در هر فصل سال یک اثر جدید در این تالار با بهره‌گیری از تابلوها، توضیحات و نماهنگ‌های جذاب معرفی می‌شود.

گفتنی است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و به نشانی تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) پذیرای گردشگران است

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.