مدیر واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اجرای سرودهای انقلابی به سبک آکاپلا در پاتوق‌های سرود سراسر کشور همزمان با دهه فجر خبر داد.

اجرای سرودهای انقلابی آوای رضوان در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی ذبیحی  بیان کرد: هر شب در ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی سرودهای انقلابی تولیدی این مؤسسه طی دو سال اخیر با حضور گروه‌های مشهدی آوای رضوان در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.
وی گفت: این برنامه‌ها با هدف گرامی‌داشت دهه فجر، ایجاد شور انقلابی در مردم و فضایی پرنشاط در معابر پرتردد شهری و مراسم‌های مناسبتی سراسر کشور با بهره‌گیری از سبک آکاپلا(شکلی از موسیقی یک یا چند نفره است که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می‌شود) انجام می‌شود.
مدیر واحد آوای رضوان ادامه داد: همچنین تولید دو سرود جدید به مناسبت دهه فجر و چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آوای رضوان در حال پیگیری است. یکی از این سرودها به‌صورت هماهنگ توسط بیش از ۷۰ گروه سرود در مراسم نماز جمعه ۱۸ بهمن سال جاری در شهرهای مختلف ایران اسلامی اجرا خواهد شد.
ذبیحی به برگزاری جشنواره‌های سراسری آکاپلای آوای رضوان ویژه برادران و خواهران در سال جاری اشاره و ابراز کرد: گروه‌های حاضر در لیگ سرود آوای رضوان برای شرکت در جشنواره آکاپلای مشهد در ایام نوروز سال ۹۹ فرصت دارند تا فیلم اجرای خود را تا آخر بهمن ماه سال جاری ارسال کنند.
یادآور می‌شود، واحد آوای رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی سرودهایی با مضامین ملی و مذهبی تولید کرده و آنها را با استفاده از گروه‌های سرود نوجوان و جوان و بهره‌گیری از سبک آکاپلا در معابر پرتردد شهری و مراسم گوناگون اجرا می‌کند. برخی از این آثار در قالب نماهنگ یا تولیدات صوتی نیز ضبط و پخش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.