وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر این رویداد را مجالی درخشان و غنیمتی کمیاب دانست که باعث می‌شود قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایرانی جلوه‌ای عینی یابد.

جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است

قدس آنلاین: به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نوشت:

«هنر تئاتر برآمده از بن اندیشه مردمانی است که این هنر والا را در جان خود می‌پرورند، فرهنگ ایرانی اسلامی با منش درخشان جوانمردی و مقاومت در ساحت زیبایی شناختی تئاتر ایران می‌درخشد و هر بار بیش از پیش جلوه‌گر می‌شود. گفتمانی که از رهگذر تئاتر جریان می‌یابد، انگاره‌ای عمیق است که جان ایرانی را در جهان نجوا می‌کند و هر اثر نمایشی چونان سفیری است که فرهنگ این سامان را به بایسته‌ترین شکل در رگ‌های جهان امروز نشر می‌دهد.

جشنواره تئاتر فجر مجالی است درخشان و غنیمتی است کمیاب برای آنکه قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایرانی جلوه‌ای عینی یافته و در تعامل با تئاتر دیگر ملت‌ها سرفراز و استوار، جذابیت شرقی درخشان خود را بنمایاند.

این مواجهه فرصتی تا میدان فرهنگ مقاومت و جوانمردی، که مشخصه‌های اصلی منش ایرانی‌اند، در میان فرهنگ‌ها بازنمایی شده و در جهان رسانه زده‌ای که با تمام توان تلاش می‌کند تا صدای سرافراز شرق را نشنیده بینگارد، فریادی از جنس فرهنگ درخشان و خوش‌نگار ایرانی سر دهد. پژواک این فریاد در رنگ خون شهیدان این مرز و بوم و پاسداران بی بدیل این هویت سربلند تنیده است و در میان گفت و گوهای تئاتری، شکلی معاصر و امروزین خواهد یافت.

پس با چشمانی منتظر به استقبال درخشش باشکوه این فرهنگ می‌رویم و تماشاگر ظرافت خوش تراش اندیشه ایرانی خواهیم بود.»

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.