گیلان _ کودکان و نوجوانان گیلانی در نخستین روز از چهل‌ویکمین دهه فجر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهیدان و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) پیمانی دوباره بستند.

گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت گلباران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی  اداره کل کانون استان گیلان، کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل ‌و سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های این روزها را با برگزاری آیین تجدید پیمان با بنیان‌گذارکبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و شهدا، به ویژه سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، درگلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت آغازکرد.

طی این ویژه‌برنامه که با مشارکت دستگاه‌های عضو این کمیته و همراهی کودکان، نوجوانان و مهدهای کودک شهرستان صورت‌گرفت، آینده‌سازان ایران اسلامی ضمن اهدای گل و عطرافشانی گلزارشهدای سلیمانداراب رشت، بر ضرورت حرکت درمسیر آرمان‌های عالیه نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.
مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را برگی زرین از تاریخ کشور دانست و امام خمینی(ره) را شخصیتی تاثیرگذار و مانا در دفتر تاریخ ملت‌ها توصیف‌کرد.
اسفندیارضیائی درعین‌حال به تقابل همیشگی حق و باطل اشاره‌داشت و با اشاره به تاریخ گذشته ایران اسلامی گفت: تحولات بزرگی را در این سرزمین شاهد بوده‌ایم و حرکتی که از سال ۱۳۴۲ ه.ش و به رهبری امام راحل(ره) شکل‌گرفت،  نقطه‌ی آغاز شکل‌گیری جنبشی مردمی برای تعیین سرنوشت و گِردآمدن زیر پرچم رهبری فرزانه بود.
رئیس کمیته کودک  ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان درادامه به دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷و ورود امام خمینی به ایران اشاره و این بازگشت را آغاز حرکتی نوین در ایران اسلامی و امیدبخش ملت‌های آزاده عالم برشمرد.
او هم‌چنین اشاره‌ای به رخدادهای اخیر و شهادت سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی داشت و با
خاطرنشان‌کردن مراسم وداع ملت مسلمان ایران اسلامی با شهید سلیمانی گفت: این جوشش مردمی، بیان‌گر قدرشناسی ملت از تمامی شهیدانی است که برای آبیاری نهال این نظام کوشیده و نقشی ماندگاردرهویت‌بخشی به مردمان این سرزمین ایفاکرده‌اند.
اودرعین‌حال نقش کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را در حرکت روبه رشد انقلاب خطیرعنوان‌کرد و افزود: دفاع از آرمان‌ها، محدود به نقش‌آفرینی درجبهه‌ها نیست و «تکیه برقلم» و «تحصیل علم»، مهم‌ترین رسالتی است که بردوش فرزندان این دیار احساس‌می شود.
براساس این گزارش، هم‌خوانی سرود مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سرود اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت و نونهالان مهدهای کودک، قصه‌گویی و خوانش شعر، سردادن شعارهای انقلابی و گلباران گلزار شهدا از سوی کودکان، دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.
شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر با شعار«انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهادومقاومت» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.