مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و آغاز ایام الله دهه فجر در حرم مطهر حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و آغاز ایام الله دهه فجر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز ۱۲ بهمن همزمان با سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهمن اسلامی، ویژه برنامه‌ گرامیداشت آغاز ایام الله دهه فجر در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، در ابتدای این برنامه زائران بارگاه منور رضوی با شعار «الله اکبر» چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) در این ویژه برنامه که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری و هدایت امام خمینی(ره) زمینه ساز تجدید حیات مکتب اسلام در منطقه و جهان شد، گفت: حفظ روحیه مقاومت موجب احیای ارزش‌های انقلابی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا اظهار کرد: با توجه به اینکه رژیم پهلوی جامعه را به ذلت کشانده بود، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با یک حرکت بی‌نظیر تحقق مکتب انتظار و زمینه ظهور را در نیم قرن اخیردر بین مسلمانان فراهم کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اتکاء به مکتب اهل بیت(ع) و پشتوانه مردم توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند، افزود: امروز انقلاب چهل ساله ایران سرچشمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جهان شده است.
 سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی ایران سر منشاء موج اسلام گرایی در دنیا است، تصریح کرد: در طول چهل سال دشمنان انقلاب با ترفندهای مختلف انحراف و سرنگونی نظام اسلامی را دنبال کرده‌اند.
وی عنایت خداوند متعال، رهبری امام خمینی(ره) و حضور امت حزب الله در صحنه و عشق و علاقه مردم به مکتب اهل بیت(ع) و خون شهدا را از مهمترین عوامل تنومند شدن نهال انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حفظ روحیه مقاومت و الگوگیری از شهدای بزرگ همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی زمینه را برای اتصال این انقلاب به حکومت مهدوی فراهم می‌کند.  
حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه شناساندن رژیم ستمشاهی و جوّ دوران پیش از انقلاب به نسل جوان ضروری است، افزود: امروز مهمترین وظیفه مردم حفظ بصیرت انقلابی، وحدت و همدلی با هر تفکر و سلیقه سیاسی و حضور در صحنه های نظام است.
سخنران حرم مطهر رضوی با تأکید بر این مطلب که انتقال آرمان‌ها و عظمت حرکت امام(ره) و انقلابیون به جوانان رسالت اصلی منتظران واقعی است، خاطرنشان کرد: تشخیص ولی، دشمن و تکلیف سه شاخصه اصلی بصیرت است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.