مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی اظهار کرد: به منظور تسهیل امر زیارت بیش از ۵ میلیون و ۸۳۱ هزار زائر سالمند و ناتوان از ابتدای سال جاری تاکنون با خودروهای زائربر در اماکن متبرکه رضوی جابه‌جا ‌شده‌اند.

بیش از ۵ میلیون زائر سالمند و ناتوان با خودروهای زائربر جابه‌جا ‌شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حمید حبیبی‌پور عنوان کرد: برای رفاه حال زائران و مجاوران علاوه بر خدمت‌رسانی با صندلی‌های چرخ‌دار، در حال حاضر ۷۰ دستگاه ماشین برقی در سطح اماکن متبرکه و همچنین در محیط‌های پیرامونی حرم مطهر وظیفه انتقال زائران سالمند و ناتوان را برعهده دارند و در ورودی‌های اصلی نیز شبانه‌روز به افراد سالمند و کم توان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار خادمیار افتخاری به صورت چرخشی در بخش صندلی چرخدار و زائربر مشغول خدمت‌رسانی هستند، افزود: این خودروها به صورت شبانه‌روز در مسیرهای باب الرضا(ع) به صحن کوثر، دوربرگردان نواب صفوی، بست شیخ حر عاملی به سمت بست شیخ طبرسی، بست شیخ طبرسی به سمت بست شیخ طوسی، دور برگردان شیخ طبرسی و مسیر باب الجواد(ع) به ورودی صحن جمهوری اسلامی مشغول سرویس‌دهی به زائران هستند.
حبیبی‌پور رفاه حال زائران سالمند و کم‌توان را همواره یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی معرفی و بیان کرد: در هر دوربرگردان خارج از حرم مطهر نیز به صورت میانگین ۳ زائربر به افرادی که قصد تشرف به حرم مطهر را دارند خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: همچنین بیش از یک هزار و ۸۰۰ خادم در بخش دفاتر صندلی چرخدار خدمات شبانه‌روزی به زائران معلول، سالخورده و بیمار ارائه می‌دهند و از ابتدای سال جاری بیش از ۲۸۹ زائر از خدمات صندلی چرخدار استفاده کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.