همزمان با آغاز دهه فجر با تلاش متخصصان شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین سکوی این فاز در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد.

 آخرین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

قدس آنلاین: به گزارش سپاه نیوز،  سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی که در شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده است امروز همزمان با چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت در موقعیت میدان  مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر نصب شد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: این هشتمین سکو از سکوهای ۱۰گانه نفت و گاز است و وزن این سازه حدود ۲۵۰۰ تن است که با تلاش  متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است و توسط ناوگان منحصر به فرد شرکت صدرا حمل و نصب شد.

وی با اعلام اینکه با وارد مدار شدن این سکو  ظرفیت تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز ۱۴.۲ میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و به ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران افزود: ساخت و نصب این سکو علاوه بر ارزش اقتصادی برای کشور، در حوزه تأمین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش به‌سزایی دارد.

صمدی گفت: ارزش اقتصادی سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی علاوه بر اینکه ایران را در برداشت گاز از میدان مشترک جلو می‌اندازد می‌تواند رونق تولید و اشتغال‌زایی در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با ابراز اینکه صدرا از ظرفیت و توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار است اضافه کرد: ظرفیت صدرا  و اجرای پروژه‌ها و سازه‌های دریایی از جمله سکوهای پارس جنوبی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و عملیاتی شده است و امروز یکی از این پروژه‌ها با توانمندی متخصصان در خلیج فارس نصب شد.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.