۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 690725

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد احتمال تداوم پروازهای چین به ایران توضیح داد: اگر این روند تا فردا ادامه داشته باشد، مجدد پیگیری خواهم کرد.

توضیح وزیر بهداشت در مورد پروازهای چینی

قدس آنلاین: سعید نمکی روز شنبه در پاسخ توئیتری به پرسش یکی از مجریان شبکه خبر صدا وسیما مبنی بر اینکه «دیشب در ارتباط مستقیم تلویزیونی اعلام شد، پروازهای ایران - چین متوقف شد. این که از چه زمانی برقرار است از ایشان بپرسید.» نوشت: باسلام، روز گذشته با درخواست بنده جلسه ای با حضور وزرای مربوط تشکیل و تصویب شد، پروازهای چین متوقف شود که ظاهرا امروز خطی برای برگشت ایرانیان از چین و بازگشت اتباع چینی از ایران باز است که اگر تا فردا ادامه یابد مجدد پیگیری خواهم کرد. البته اجرای این مصوبه در اختیار وزارت بهداشت نیست.

مجری شبکه خبر نیز در جواب وزیر بهداشت نوشت: سلام، جناب وزیر ممنون از پاسختون

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) از توقف موقت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین خبر داد.

وی در این رابطه اظهار داشت: همکاران ما در تمام مبادی ورودی کشور اعم از دریایی، زمینی و هوایی مستقر شده و تمام موارد را کنترل کرده‌اند و تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا جدید گزارش نشده است.

نمکی ادامه داد: با توجه به تصمیم شب گذشته سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام اضطرار بیماری ناشی از ویروس کرونا، امروز نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس جمهوری نوشتم و درخواست کردم که تدابیر ویژه جدیدی درباره برخورد با این بیماری اتخاذ شود. همچنین خواستم به شکل موقت، رفت و برگشت پروازهای ایران به چین متوقف شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز جلسه اضطراری با حضور وزرای راه و شهرسازی، امور خارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد. در این جلسه قرار شد پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به طور موقت متوقف شود.

نمکی اظهار کرد: همچنین قرار شد پروازهای ویژه‌ای برای هم‌وطنان ما در چین در نظر گرفته شود که این افراد به کشور برگردند و نظارت ویژه‌ای بر این افراد داشته باشیم. همچنین حدود ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان چین گرفتار هستند و بر اساس گزارش دولت چین، این افراد آلودگی ندارند و با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم تا این افراد به ایران بر گردند. البته این موارد به همکاری دولت چین بستگی دارد. این افراد ۲ هفته در قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت خواهند بود.

وزیر بهداشت گفت: این تصمیم‌ها به طور موقت خواهد بود و تصمیم دائمی نیست و به محض تغییر در شرایط، اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.