استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۴۹۱ پروژه در دهه مبارک فجر توسط دستگاه‌های اجرایی استان با اعتبار ۷۵۲۷۹ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح یک هزار و ۴۹۱ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به جزئیات پروژه‌های افتتاحی دستگاه‌های اجرایی استان در طی دهه مبارک فجر، اظهار کرد: تعداد یک هزار ۴۹۱ پروژه با اعتبار کل هزینه شده ۷۵۲۷۹ میلیارد ریال توسط ۸۶ دستگاه اجرایی در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به میزان هزینه کرد پروژه‌های دهه فجر سال جاری، افزود: ۱۹۳ پروژه از محل اعتبارات ملی با اعتبار هزینه شده ۱۵۵۸ میلیارد ریال، ۵۱ پروژه از محل اعتبارات ملی استانی شده با ۳۷۴ میلیارد ریال اعتبار، ۴۵۸ پروژه از محل اعتبارات استانی با ۲۲۵۶ میلیارد ریال اعتبار و مابقی به تعداد ۷۸۹ پروژه با ۷۱۰۹۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سایر منابع «داخلی، تسهیلات و مشارکتی» آماده افتتاح شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری مشهد و شرگت گاز به ترتیب با ۵۵۱۱۰، ۵۰۸۵ و ۲۵۴۰ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به جهاد کشاورزی استان به تعداد ۲۵۲ پروژه با اعتبار ۱۸۱۲ میلیارد ریال، توزیع نیروی برق استان به تعداد ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۵۵۸ میلیارد ریال و شرکت مخابرات استان به تعداد ۵۵ پروژه با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شهرستان‌های خواف با ۳۰۶۶۸ میلیارد ریال، تربت‌جام با ۱۱۴۵۶ میلیارد ریال و مشهد با اعتبار ۸۸۳۵ میلیارد ریال در رتبه اول تا سوم بیشترین اعتبارهزینه شده قرار دارند، تصریح کرد: مشهد با ۲۶۳ پروژه و شهرستان‌های نیشابور و فریمان به ترتیب با ۹۶ و ۸۴ پروژه دارای بیشترین پروژه قابل بهره برداری در بین شهرستان‌های استان به شمار می روند.

وی به عناوین پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و معدن ۳۵ پروژه با اعتبار ۵۵۱۱۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود که در مقایسه با دهه فجر سال گذشته بیش از ۶ برابر افزایش داشته است؛ همچنین در حوزه ارتباطات و مخابرات تعداد ۵۶ طرح با اعتبار ۳۶۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رزم‌حسینی با اشاره به اعداد و ارقام پروژه‌های بخش محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰ پروژه در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی نظیر احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های اشتغالزایی و غیره توسط دستگاه‌های اجرایی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با اعتباری بالغ بر ۶۶۸ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی در خصوص پروژه‌های حوزه توسعه شهری هم گفت: پروژه‌های توسعه شهری که توسط شهرداری‌های استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران شهرهای جدید گلبهار به بهره‌برداری می‌رسند، ۳۰۳ پروژه بوده که برای اجرای آن‌ها ۶۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که رشدی حدود ۳ برابری نسبت به دهه فجر سال گذشته داشته است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم ۲۶۸ پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۸۶۳ میلیارد ریال مشتمل بر پروژه‌های آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره و لوله‌گذاری، مرغداری، گاوداری شیری و گلخانه، بیان‌زدایی و کشتارگاه به بهره برداری می رسد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: ۱۵۷۰ واحد مسکن مهر با اعتبار هزینه شده ۱۱۱۱ میلیارد ریال تکمیل شده است که از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در شهر جدید گلبهار و ۵۷۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر افتتاح و تحویل متقاضیان می شود.

وی در ادامه به ارقام پروژه‌های آماده افتتاح حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: ۱۱۸ پروژه با اعتبار ۱۸۶۶ میلیارد ریال شامل احداث و اصلاح شبکه توزیع برق و احداث پست به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به دهه فجر سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در اعتبار هزینه‌ای پروژه‌ها هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه گازرسانی ۲۲ پروژه با اعتبار ۲۵۴۰ میلیارد ریال برای احداث خط انتقال، گازرسانی به شهر بار نیشابور و ۲۴۳ روستای استان در قالب ۲۹۷۹۸ خانوار شهری و روستایی افتتاح می شود که بیش از ۱۷ درصد در اعتبار هزینه شده نسبت به دهه فجر سال گذشته رشد داشته است.

رزم حسینی اشاره کرد: در بخش بهداشت و درمان، ۵۲ پروژه بهداشتی و درمانی شامل احداث اورژانس، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت، مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، گناباد، تربت جام، و تربت حیدریه  با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی از افتتاح ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در بخش حمل و نقل جاده ای همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: ۶۵ پروژه آموزشی نیز با اعتبار ۴۸۸ میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری می رسد.

علیرضا رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه و عمران روستایی مرتبط با دهیاری‌های سطح استان، بنیاد مسکن اسلامی و تعاون روستایی هم ۲۷۶ پروژه با اعتبار ۷۲۲ میلیارد ریال بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در بخش تامین آب و اجرای شبکه های فاضلاب، اجرای ۲۷ طرح آبرسانی روستایی با اعتبار هزینه شده ۲۲۸ میلیارد ریال، اجرای ۱۰ پروژه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب با اعتبار هزینه شده ۲۵۷ میلیارد ریال و اجرای ۲۵ پروژه آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب شهری با اعتبار هزینه شده ۷۵۲ میلیارد ریال افتتاح می شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین از آغاز بهره برداری ۳ پروژه در زمینه حفر و تجهیز چاه، استخر ذخیره آب و تکمیل منابع ذخیره آب با اعتبار ۵.۶ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و افزود: در بخش توسعه و اجرای زیرساخت‌های شهرک های صنعتی، اجرای ۱۴ پروژه عملیات آسفالت و جدول‌گذاری معابر و شبکه‌های انتقال آب و روشنایی شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص میزان کل پروژه‌های افتتاح شده طی سال ۹۸ افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص حجم اعتبار پروژه های افتتاحی در سال ۹۸ اعم از پروژه های افتتاحی سفر معاون اول رئیس جمهور، هفته دولت، سفر وزیر نیرو و دهه فجر، در مجموع ۳۱۲۴ پروژه با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۲۹۴۷۳ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی استان در سال جاری به بهره برداری رسیده و یا خواهد رسید که اعتبار هزینه شده نسبت به سال گذشته بیش از ۵۸ درصد افزایش داشته است.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با میزان  پروژه هایی که قرار است در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود، تصریح کرد: در این ایام تعداد ۱۳۸ پروژه توسط دستگاه های اجرایی استان کلنگ زنی می شود که در این راستا، سازمان دهیاری ها و شهرداری های استان با ۸۰ پروژه بیشترین تعداد را در اختیار دارد.

رزم حسینی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه های فروسیلیسم سنگان خواف، احداث کارخانه تولید انواع داروی بومی در شهرستان فریمان خبر داد و از پروژه تولید بریکت آهن در شهرستان فیروزه توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان شاخص ترین پروژه دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در دهه فجر ۹۸ نام برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.