صناعی ها تاکید کرد: این اتفاق در هر دوره و زمانی ممکن بود بیفتد اما مشکلی در آن نمی‌بینم؛ در واقع قصد ما زیر سوال بردن یک قانون نیست، هرقانونی نقاط ضعفی دارد و ما تصمیم گرفتیم باگ های یک قانون را به تصویر بکشیم.

فکر نمی‌کنم مشکلی در اکران این فیلم داشته باشیم/ هدف «قصیده گاو سفید» زیر سوال بردن قانون نیست

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید»، به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها با حضور کارگردان‌، غلامرضا موسوی تهیه‌کننده، آروین پور رئوفی بازیگر، پوریا رحیمی سام بازیگر، علیرضا ثانی‌فر بازیگران فیلم، مریم مقدم نویسنده و بازیگر، امین جعفری مدیر فیلمبرداری، عبدالرضا حیدری صدابردار، عطا مهرداد تدوینگر و با اجرای محمود گبرلو و رضا درستکار منتقد برگزار شد.

در ابتدای این نشست  غلامرضا موسوی گفت: در تولید این فیلم گروه‌های مختلفی گاهی با ساعات کار مداوم و طولانی سر صحنه حضور داشتند که باید از آنها تشکر کنم. این فیلم یکی از آرام‌ترین تولیدات من در چهل سال سابقه کاری‌ام بود.

در ادامه درستکار تصریح کرد: ما در جامعه خاصی زندگی می‌کنیم و بابت اتفاقاتی که می‌افتد ناراحتیم. هیچ‌کس از یک امر اثباتی حرف نمی‌زند. رسانه ها را عادت داده‌ایم فقط فیلم‌ها را له کنند اما به نظرم  باید از فیلم‌های خوب تشکر کرد. خیلی سخت است فیلمی را دوست داشته باشی و درباره آن حرف بزنی. فیلم را دو بار دیدم و هر دو بار آن را دوست داشتم. این فیلم تلاش می‌کند دمای جامعه را همانطور که هست ببیند و به کسی نیز باج نمی‌دهد.

در ادامه صناعی‌ها، نویسنده و کارگردان تصریح کرد: زمانی که فیلمساز می‌خواهد فیلم بسازد نمی‌تواند دقیقا درباره سمبل‌ها بگوید. گاوی که در فیلم بود به عنوان سمبل استفاده شده بود. ما قصه‌ای نوشتیم که براساس آن شرایط پیرامون قانون را بنویسیم، هر قانون نقطه ضعف‌هایی دارد که می توان درباره آن نوشت و ما نیز سعی کردیم بر این موضوع تکیه کنیم.

وی افزود: این فیلم از چندین پرونده الهام گرفته و براساس تجربیات ما است و خیلی درگیر موج و این داستان‌ها نبودیم.

صناعی‌ها تاکید کرد: قرار بود این نقش را شهاب حسینی بازی کند اما به دلایلی همکاری میسر نشد.

این کارگردان درباره اکران فیلمش تصریح کرد: فکر نمی‌کنم مشکلی در اکران این فیلم داشته باشیم. این اتفاق در هر دوره و زمانی ممکن بود بیفتد، در هر کشوری که چنین قانونی دارد ممکن است پیش بیاید و مشکلی در آن نمی‌بینم. در واقع قصد ما زیر سوال بردن یک قانون نیست، هرقانونی نقاط ضعفی دارد. ما تصمیم گرفتیم باگ های یک قانون را به تصویر بکشیم اما در جایگاهی نیستم که به عنوان یک کارگردان سینما بگویم این قانون خوب است یا بد اما فقط می‌گویم به این قانون می‌توان کمی بیشتر فکر کرد.

مریم مقدم بازیگر فیلم در ادامه یادآور شد: کاراکترها در این فیلم کمی پیچیده بودند. مینا زنی است که سختی‌های زیادی می‌کشد اما در عین حال پرقدرت است و امیدش را از دست نمی‌دهد، عاشق می‌شود و به پایانی که دیدید می‌رسد. در این فیلم کاراکتر زن، بسیار ایرانی بود و درواقع درباره فردی صحبت می‌کنیم که به شخص دیگری که به او محبت کرده احساس دارد.

موسوی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به قصه این فیلم گفت: قصه این داستان اصلا چیز عجیب غریبی نیست، این اتفاق در ایران نیز افتاده است. اتفاقی افتاده که اشتباه است و در فیلم نیز توضیحات داده شده است.

علیرضا ثانی فر در ادامه این نشست درباره نقش خود گفت: این نقش اولین تجربه‌ای بود که همراه کارگردان برای انتخاب لوکیشن  رفتم. آقای صناعی‌ها به من می گفت اینجا خانه و محل کار توست. من هر روز پیش تولید کنار کارگردان بودم. حالا که این فیلم را دوباره نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که حتی بازیگران فرعی نیز درست ایفای نقش کرده‌اند.

پوریا رحیمی سام نیز اظهار کرد: پس از تماشای این فیلم معتقدم بازی کردن در فیلم بهتاش صناعی ‌ها شانس است. هر فیلم دیگری که این کارگردان بسازد دوست دارم در آن بازی کنم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.