دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر میزبان فیلمسازان جوان و نمایش دو فیلم اولی خواهد بود.

طوفان «شنای پروانه» در پردیس ملت/ حضور فیلمسازان جوان در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر میزبان سه فیلم «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» در بخش های نگاه نو و سودای سیمرغ است.

طبق آخرین تغییرات در جدول اکران پردیس سینمای رسانه، قرار بود فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی به عنوان نخستین فیلم در روز دوم اکران شود که جای خود را با «شنای پروانه» محمد کارت عوض کرد.

طوفان «شنای پروانه»

اولین ساخته محمد کارت یعنی «شنای پروانه» از روزهای پیش از آغاز جشنواره جزو آثار کنجکاوی برانگیز این دوره مطرح شده بود و با انتشار سکانسی از فیلم این کنجکاوی ها بیش از پیش شد و بر طبق گمانه زنی ها با اثر متفاوتی روبرو خواهیم بود.

کارت کارنامه قابل قبولی در سینمای مستند و فیلم کوتاه دارد و باید منتظر ماند و دید آیا به اندازه ای که در عرصه فیلم کوتاه درخشیده آیا می تواند این موفقیت را در فضای فیلم بلند هم تکرار کند یا خیر. «شنای پروانه» به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان در ۲ بخش نگاه نو و سودای سیمرغ با دیگر فیلم‌ها رقابت خواهد کرد.

فیلمنامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

محمد کارت پیش از این فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

«بی صدا حلزون» در راه پردیس ملت

«بی صدا حلزون» دومین فیلمی است که امروز در پردیس سینمایی ملت به نمایش درخواهد آمد. این فیلم به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده، نویسندگی محمد رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در بخش نگاه نو حضور دارد.

دزفولی زاده، عکاس سینماست و عکاسی بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی و تله فیلم را در کارنامه خود دارد، وی همچنین کارگردانی چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

او در اولین تجربه بلند سینمایی خود سراغ بازیگرانی چون هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، الهه حسینی و بیژن بافکار رفته است. «بی صدا حلزون» داستان زنی را روایت می کند که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

«تومان»

 آخرین فیلم سینمایی امشب به نمایش «تومان» ساخته مرتضی فرشباف اختصاص دارد. «تومان» سومین اثر سینمایی فرشباف پس از فیلم های «سوگ» و «بهمن» است و در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی کردند.

همچنین در بخش فیلم کوتاه نیز امشب دو فیلم به نمایش درخواهند آمد.

فیلم مستند «قصۀ دختران فروغ» به کارگردانی و تهیه کنندگی خاطره حناچی امشب در بخش مستند و فیلم کوتاه اکران خواهد شد. این فیلم روایتگر زندگی دختران و پسران بدسرپرست ساکن شهر مشهد است. آنها مدت زمان زیادی همراه با یک زوج در یکی از مراکز خصوصی وابسته به بهزیستی زندگی می کنند. بعد از سال ها زندگی تعدادی از جوانان این مرکز بر علیه این زوج که زمان طولانی پدر و مادر خودشان می دانستند شکایت می کند...

دابر

همچنین سعید نجاتی با فیلم «دابر» نیز در این بخش حضور دارد. این فیلم موضوعی جسورانه دارد و به مسئله بلوغ در دختران می‌پردازد. مجید پتکی، مهری سادات آل آقا و فرن حسنی نیا در "دابُر" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر این روزها در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.