رئیس اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی از اجرای ویژه برنامه‌هایی با عنوان «کودک، نوجوان و گام دوم انقلاب اسلامی» بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

هفت مدل نوجوانانه برای تشریح گام دوم انقلاب اسلامی

قدس آنلاین:  رئیس اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی از اجرای ویژه برنامه‌هایی با عنوان «کودک، نوجوان و گام دوم انقلاب اسلامی» بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

کارشناس مسئول آموزش قرآن و تفسیر در اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی به خبرنگار قدس گفت: به لطف خداوند متعال و عنایات حضرت اباالحسن الرضا(ع) به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعداد ۲۲ بازی مفهومی و تعاملی به صورت دستی با مواد چوبی، مقوای ماکت و فوم در واحد کودک و نوجوان این اداره تولید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادقی درباره این بازی‌های تولیدی اظهار کرد: محتوای این بازی‌ها بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که این اداره آن را با آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) تطبیق داده و در قالب هفت مدل خلاق شامل: «بازی‌های کارتی»، «بازی‌های راهبردی»، «سرگرمی‌های ماز و چوب»، «مهارت‌های دست‌ورزی سه بعدی»، «کتاب صوتی»، «میز بازی با ماکت و عناصر داستان» و عروسک‌های متحرک با عنوان «راویان قصه‌های انقلاب» تولید کرده است.

وی افزود: این هفت مدل برای کودکان و نوجوانان (پسر و دختر) گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال طراحی شده و در اختیار خانواده کودکان و نوجوانان مراجعه‌کننده به واحد کودک و نوجوان اداره علوم قرآنی واقع در دارالقرآن کریم صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) قرار می‌گیرد و همزمان کارشناسان این واحد علاوه بر اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، والدین آن‌ها را نیز در جریان محتوای ارائه شده در این برنامه قرار می‌دهند تا آن‌ها در فرصت‌های بعدی در صورت بیان پرسش‌هایی از سوی کودکان و نوجوانان، قادر به پاسخگویی به پرسش‌های آنان باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیر آموزشی این برنامه و بازی‌ها بر سه مقطع زمانی «گذشته انقلاب اسلامی» (یعنی گام اول انقلاب در ۴۰ سال گذشته)، «گام دوم انقلاب» (شامل تثبیت انقلاب و ۴۰ سال آینده) و «پیوستن به عصر طلایی ظهور» طراحی شده است.

وی یادآور شد: برای تأثیر بیشتر آثار این هفت مدل بازی طراحی شده، یک جزوه آموزشی هم تهیه شده که در اختیار خانواده‌های کودکان و نوجوانان و همچنین مربیان و معلمان مدارس و مراکز آموزشی قرار داده می‌شود تا در خانه یا مکان آموزشی مربوط بتوانند نسبت به پیاده‌سازی بازی‌های طراحی شده در این جزوه، اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی متذکر شد: خانواده‌های زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت امام هشتم(ع) برای آشنایی بیشتر با محتوای این هفت مدل بازی، می‌توانند همه روزه (به جز جمعه‌ها) در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۱۸ بعدازظهر به اتاق شماره ۱۲ دارالقرآن کریم صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و اضافه کرد: در گروه علمی کودک و نوجوان این اداره، همچنین محتوایی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان» با زبان ساده و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان (پسر و دختر) گروه سنی۶ تا ۱۶ سال و به صورت تفکیکی و در قالب قصه، داستان و بازی آماده و تهیه شده که در آن به موضوعات مختلف در حوزه‌های گوناگون اعتقادی، انقلابی و سیاسی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال جاری در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی گفت: «سیره رهبری در انقلاب اسلامی» عنوان یک سرگرمی کارتی بوده که ویژه نوجوانان (پسر و دختر) ۱۲ تا ۱۶ سال است و در این سرگرمی سیره عملی مقام معظم رهبری و تأثیر ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بازی، نوجوانان با مبارزات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنرانی‌ها، حمایت مقام معظم رهبری از حضرت امام خمینی(ره) و همراهی ایشان در نهضت انقلاب اسلامی، دستگیری مقام معظم رهبری توسط ساواک و... به زبان ساده و قابل فهم آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.