طی دوره پنج ساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، ۲۰۸ تولیدکننده نفت و گاز در آمریکا درخواست ورشکستگی کرده‌اند.

 ورشکستگی ۲۰۸ تولیدکننده نفت و گاز آمریکا طی ۵ سال

قدس آنلاین؛ به نقل از اویل پرایس، شرکت حقوقی هاینس اند بون، آخرین گزارش ورشکستگی در بخش انرژی آمریکا را اعلام کرده است. این گزارشها شامل ورشکستگی های تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکای شمالی و  میادین نفتی آمریکا از آغاز ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میشود.

طی این دوره پنج ساله، ۲۰۸ تولیدکننده نفت و گاز درخواست ورشکستگی کرده‌اند. با کاهش شدید قیمت نفت در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، بیش از ۱۰۰ درخواست ورشکستگی گزارش شد. با بهبود نسبی قیمت نفت پس از ۲۰۱۶، تعداد این درخواست ها در ۲۰۱۷ به ۲۴ و در ۲۰۱۸ به ۲۸ مورد رسید.

 ولی طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ شاهد کاهش شدید قیمت نفت بودیم که تا ۲۰۱۹ ادامه یافت. در نتیجه تعداد درخواست های ورشکستگی در ۲۰۱۹ دوباره تا ۴۲ درخواست افزایش یافت.

 از ۲۰۸ گزارش ورشکستگی، تگزاس با ۹۴ درخواست در رتبه اول قرار دارد. کلورادو و لوئیزیانا با ۱۱ درخواست پایین‌تر از تگزاس قرار گرفته‌اند و نیویورک با ۱۰ گزارش در رتبه چهارم است.

 شرکت هایسنس اند بوم همچنین گزارش داد بخش خدمات میادین نفتی هم ضربه سختی خورده و ۱۹۶ ورشکستگی طی این دوره پنج ساله اتفاق افتاده است. کل میزان بدهی بخش خدمات میادین نفتی طی این دوره حدود ۶۶ میلیارد دلار بوده که بازهم تگزاس با ۱۰۲ ورشکستگی پیشتاز است.

 به گزارش این شرکت، قیمت کالاها همچنان برای تولید کنندگان چالش‌برانگیز است. در این گزارش آمده است:« به نظر می رسد بازار نفت علیرغم دو رویداد ژئوپلیتیکی مهم در خاورمیانه همچنان در برابر افزایش قیمت نفت مقاومت می‌کند-  حمله  سپتامبر ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی آرامکو و افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی در هفتم ژانویه».

 در حال حاضر هم شیوع ویروس کرونا چالشی برای تولیدکنندگان نفت است چون توانسته ۱۰ درصد قیمت نفت را طی هفته گذشته کاهش دهد. اگر این روند ادامه یابد و قیمت گاز طبیعی همچنان پایین بماند،  سال ۲۰۲۰ سال دیگری برای ورشکستگی تولید کنندگان نفت و گاز به خاطر مسائل مالی خواهد بود.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.