هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی شهرستان‌های استان، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل بر اثر وقوع بارندگی هشدار داد.

هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی معابر

به گزارش قدس آنلاین، هواشناسی خراسان رضوی امروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی شهرستان‌های استان، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل بر اثر وقوع بارندگی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با گسترش و استقرار سامانه بارش‌زا در استان از عصر امروز، افزایش ابرناکی توأم با افزایش شدت وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با بارش باران و برف، کاهش دما و تشکیل مه و کاهش دید در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

براساس این اطلاعیه، بر اثر فعالیت این سامانه که تا صبح دوشنبه هفته جاری ادامه دارد، بارش باران و برف، کولاک برف و کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی را شاهد خواهیم بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: طی مدت فعالیت این سامانه بارشی احتمال بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل استان، آبگرفتگی در نواحی مستعد استان به‌ویژه در شهرستان‌های کلات نادر، فریمان، تربت‌حیدریه، غرب درگز، شمال تربت‌جام و نواحی شرقی مشهد وجود دارد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به پیش‌بینی تمهیدات لازم و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، خودداری از سفرهای غیر ضروری، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی بویژه عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.