استاندار خراسان رضوی از ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیری از بروز ویروس کرونا در تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استان خبر داد.

دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا به دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت، زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: از آنجایی که بحث ویروس کرونا مورد توجه قرار ویژه گرفته و از سوی معاون اول رئیس جمهور هم به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده، به تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی ابلاغ‌ شده که بیش از پیش مراقبت لازم را داشته باشند.  

وی افزدد: خوشبختانه ایران در حوزه بهداشت بین‌المللی رنکینگ خوبی دارد و با توجه به شرایطی کشور و همسایگان که داریم در معرض این نوع بیماری‌ قرار نگرفته‌ایم و علت آن داشتن آموزش‌های لازم و رعایت ملاحظات بهداشتی بوده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه مادر استان در حوزه سلامت می‌خواهیم که دستورالعمل‌های پیشگیری را به استانداری ارائه کنند تا از سوی این مجموعه به تمامی دستگاه‌های استان ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: صداوسیما و دیگر رسانه‌ها هم باید در حوزه پیشگیری آموزش‌های لازم را به مردم ارائه بدهند؛ ما نمی‌خواهیم جامعه را مشوش کنیم، اما باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهیم، به مساجد و اماکن متبرکه هم باید ابلاغ شود تا موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.  

رزم‌حسینی تصریح کرد: اگر ویروس کرونا تلفات کمتری دارد، اما سرعت انتشار فراوانی دارد که اگر پیشگیرانه عمل کنیم خسارت‌ها به مرور کمتر خواهد بود، همچنین ارائه آموزش‌های لازم به مدارس هم از اولویت بالایی برخوردار است.  

وی تاکید کرد: ایام پیش رو که خواهیم داشت حجم زائران افزایش خواهد داشت، لذا باید موارد احتیاطی را انجام داد، دستورالعمل اجرایی پیشگیری از ویروس کرونا باید ابلاغ شود تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.