رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه تاکید امام بر اجرای عدالت بود، تاکید دستگاه قضا نیز همین خواهد بود، گفت: در سیره و سلوک امام و نگاه به مردم و مردم باوری یک شعار نبود، مثل بعضی از سیاسیون دنیا که دم از مردم می‌زنند اما فقط اسم مردم را می‌برند و توجهی به مردم ندارند، نگاه امام به مردم این نبود.

رئیسی: معیشت، آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق مردم دستور کار همه مسؤولان باشد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام در دومین روز دهه فجر که در حرم امام راحل (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام به دنبال تشکیل جامعه و آرمان‌شهری با ویژگی‌های عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بود.

وی تصریح کرد: امام می‌خواستند جامعه‌ای مبتنی بر این اصول و مبانی را داشته باشند و تمام دیدگاه‌های ایشان تحقق جامعه‌ای با این ویژگی‌ها بود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در این دوره ما بنا داریم با استفاده از همان منویات امام بزرگوارمان و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تحولی را در دستگاه قضایی شکل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

پیام ایران پیام ایستادگی و مقاومت است

رئیسی بابیان اینکه مردم عزیزمان در رفراندوم حضور در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی رأی به مقاومت و ایستادگی دادند، تأکید کرد: امروز پیام امام، رهبری، ملت و نظام اسلامی، پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است و پیام ضعف تعلق به ملت ایران ندارد.

وی اضافه کرد: آنچه پیام از این کشور شنیده می‌شود پیام ایستادگی و مقامت است و این پیام در رفراندوم حضور مردم به همه دنیا مخابره شد و امروز اراده همه ملت و دولت و دست‌اندرکاران این نظام، پیام ایستادگی در مقابل دشمنان است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: باید توجه به خواست مردم، معیشت مردم، آزادی‌های مشروع مردم و صیانت از حقوق مردم برای همه ما در دستور کار باشد.

رئیسی تصریح کرد: در سیره و سلوک امام، نگاه به مردم و مردم‌باوری یک شعار نبود، مثل بعضی از سیاسیون دنیا که دم از مردم می‌زنند اما فقط اسم مردم را  می‌برند و توجهی به مردم ندارند، نگاه امام به مردم این نبود.

وی افزود: اگر امام(ره) می‌فرمود میزان رأی ملت است با همه وجود باور داشت امروز مردم‌باوری در سیره و سلوک رهبری معظم انقلاب است، حقیقتاً ایشان مردم را باور دارند.

مبارزه بی‌امان با فساد در دستور کار ماست

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه، یکی از اقدامات جدی که در این دوره در دستگاه قضایی دنبال خواهیم کرد مسئله صیانت از حقوق عامه است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که در درون و ذات این انقلاب مبارزه با فساد قرار دارد و هیچ مدیر و هیچ دستگاهی نمی‌تواند سبقه مبارزه با فساد نداشته باشد، باید حتماً یکی از برنامه‌های جدی‌شان این باشد که صلاح و قانون مداری و عدالت‌خواهی و حق‌گرایی جزء دستور کارشان باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه محوری‌ترین نکته‌ای امام به دنبال آن بودند اجرای عدالت بود، بیان کرد: دستگاه قضایی نیز به عنوان پیشانی اجرای عدالت بنا دارد در این محور گام بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از روح بلند امام و روح مطهر شهیدان استمداد می‌طلبیم و هم از مردم عزیزمان می‌خواهیم که این دعا را بکنند که ان‌شاءالله ما که هدف مهم امام از این انقلاب بود و همواره بر  اجرای عدالت تأکید داشتند مردم احساس عدالت کنند، احساس کنند حقیقتاً پناه گاهی به نام دستگاه قضا وجود دارد که در آنجا به‌ حق و عدالت عمل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.