آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به یک دیدگاه انتخاباتی مبنی بر اینکه چه روشی را به‌کار بگیریم تا در انتخابات برنده شویم، تصریح کرد: این یعنی ما هم به یک معنا سیاست منهای دین را قبول کرده ایم.

 اینکه در انتخابات گفتمان را کنار بگذاریم و دنبال تاکتیک‌ها برویم یعنی سیاست منهای دین

قدس آنلاین: آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام(ره) در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که علت رفتارهای نامناسب و تخریب‌هایی که علیه جبهه پایداری و افراد منتسب به این جبهه انجام می‌شود، چیست؟ گفت: برخی از این رفتارها شاید از طرف برخی دوستان انجام می‌گیرد که ما توقع نداشتیم.  

وی در پاسخ به سؤال خود گفت: به طور خلاصه علّت این تخریب‌ها از دو حال خارج نیست، یعنی دو علت بیشتر ندارد. یک اینکه کسانی هستند که این برداشتی را که ما از اسلام و انقلاب و امام و فرمایش‌های امام (ره) داریم، قبول ندارند و ما اختلاف مبنایی اصلی [با آنها] داریم؛ ما دنبال یک چیزی هستیم و آنها دنبال یک چیز دیگر.

آیت‌الله مصباح افزود: این افراد اگر روی‌شان بشود و فرصتی پیش بیاید و شنونده‌ای پیدا کنند که اهلش باشد، شاید صریحاً بگویند امام هم اشتباه کرد. بعضی‌هایشان خیلی ابایی از این ندارند.

وی درباره علّت دوم تخریب‌ها علیه جبهه پایداری گفت: برخی هم اینطور نیستند و از لحاظ فکری و نظری چندان مخالف نیستند، اما در عمل وقتی پای منافع در کار می‌آید، کم می‌آورند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر شما همه مفاسد انسانی را از زمان حضرت آدم تا حال پیگیری کنید، یکی از این دو عامل یا هر دو را می‌بینید؛ نخست نفهمیدن و باور نکردن دوم اینکه در مقام عمل می‌بینند به نفعشان نیست؛ نفع فردی‌شان یا گروهی‌شان، پسرشان، دامادشان، عروسشان و ... در نتیجه آن باورها را فراموش می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه سیاستمداران سکولار به‌دنبال این هستند که رقیب را کنار بگذارند و خودشان در رأس قرار بگیرند، گفت: آن‌ها می‌گویند مگر شما بدتان می‌آید که یک وقت فلان گروه در انتخابات ببازد و شما برنده بشوید؟

وی ادامه داد: طبق این دیدگاه، مبارزات سیاسی برای همین است که رقیب را کنار بگذارند و خودشان قدرت را در دست بگیرند. حالا قدرت خوب باشد یا بد؛ فرقی نمی‌کند. بالاخره سیاست یعنی همین.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام(ره) خطاب به اعضای جبهه پایداری گفت: اگر از این دید به عرصه انتخابات نگاه کنیم باید بنشینیم فکر کنیم که چکار کنیم تا در این انتخابات نسبتاً برنده بشویم. حالا هر اندازه‌ای که می‌شود؛ اگر سیصد نفر نشد، صد نفر، نشد، پنجاه نفر.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: اگر ما دنبال این هستیم باید بگردیم دنبال تاکتیک‌ها و دیگر گفتمان را کنار بگذاریم. دیگر شوخی نکنیم که: «ما اهل گفتمان هستیم»؛ بلکه بگوییم دنبال این هستیم که در انتخابات برنده بشویم؛ چه کنیم بیشتر ببریم، حالا هرچه می‌خواهد بشود!  

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این یعنی باز ما هم به یک معنا سیاست منهای دین را قبول کرده ایم، یعنی دین به کنار؛ ما در سیاست می‌خواهیم برنده بشویم. آیا هدف این است یا چیز دیگری است؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.