سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: پروازهای صبح امروز از چند مبدأ چین به فرودگاه امام خمینی (ره) برای بازگرداندن ایرانی‌های مقیم چین انجام شده بود.

سازمان هواپیمایی: پرواز از چین فقط برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام شد

رضا جعفرزاده  درباره انجام پروازهای امروز از چند مبدأ کشور چین به فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: پروازهایی که صبح امروز از مبادی چین به فرودگاه امام خمینی(ره)  انجام شد بابت برگرداندن ایرانی‌های مقیم چین بود.

 وی بیان کرد: یکی از محورهایی که در جلسه  معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تعلیق پروازهای چین مطرح شد، این بود که برنامه ریزی شود تا ایرانی‌های مقیم چین به کشور بازگردانده شوند ‌و این مورد یکی از محورهای مهم بوده است و پروازهای امروز هم همان طبق همان محور است.

وی در پاسخ به این گفته که ‌در ۳ پرواز صبح امروز از مبادی مختلف کشور چین به فرودگاه امام، حداقل از ۶۰۰ صندلی پروازی استفاده شده است و آیا این تعداد مسافر از کشور چین وارد فرودگاه امام از چین شده‌اند؟ گفت:‌ اگر شاهد انجام پروازها از کشور چین هستید، این برای بازگرداندن ایرانی‌های مقام چین است.

وی اظهار کرد: مسافرانی که صبح امروز به فرودگاه امام خمینی(ره) وارد شده‌اند همان مسافران ایرانی هستند؛ ممکن است از همه صندلی‌های هواپیما استفاده نشده باشد، زیرا پروازها فقط برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام شده است.

بنابراین گزارش در جلسه روز ۱۱ بهمن ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تنی چند از مسئولان دولتی، مقرر شد در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، پروازهای چین به طور موقت به ایران تعلیق شود همچنین از ایران نیز پرواز به چین به طور موقت نداشته باشیم.

بنابراین گزارش  ساعت ۴:۳۰ صبح امروز پرواز شماره ۵۰۷۸ ماهان‌ از پکن به فرودگاه امام خمینی (ره)، ساعت ۴:۴۶ پرواز شماره ۵۰۷۶ ماهان از شانگهای به فرودگاه امام خمینی (ره) و ساعت ۵:۱۹ ‌پرواز شماره ۵۰۸۰ ماهان ‌از ‌گوانگ ژو ‌در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

بنابراین گزارش پروازهای چین توسط شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین شرکت هواپیمایی چین جنوبی (چایناساتر) انجام می‌شود.

در این بین ماهان با کاهش پروازهای اروپایی، روی پروازهای چین بیشتر سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.