رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد گفت: طی چند روز گذشته مبلغ ۱۰۰۰ تومان به قیمت شکر اضافه شده است به طوری که قیمت شکر در حال حاضر به ۵۶۰۰ تومان رسیده است .

افزایش قیمت شیرینی و شکلات اجتناب ناپذیر است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: محمد فرزانی رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد ضمن ابراز نگرانی از قطع شدن یارانه شکر در چند روز گذشته و تاثیرش بر قیمت شیرینی و شکلات در آستانه سال جدید گفت: حذف یارانه از قیمت شکر در دو سه روز گذشته مشکلات صنف ما و صنعت شیرینی و شکلات را بیشتر از پیش کرده است.

وی ادامه داد: این اتفاق به یکباره و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دولت از اینکه برای صنف شیرینی فروشان چه برنامه ای دارد ما را دچار نگرانی کرده است ما هنوز نمی دانیم دولت می خواهد برای صنف شیرینی فروشان ان هم در روزهای آخر سال که فصل کاری ما است تخصیص سهمیه ای داشته باشد یا نه ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

فرزانی افزود: طی چند روز گذشته مبلغ ۱۰۰۰ تومان به قیمت شکر اضافه شده است به طوری که قیمت شکر در حال حاضر به ۵۶۰۰ تومان رسیده است و این افزایش قیمت علی رغم میل باطنی ما مطمئنا در روزهای اتی بر قیمت شیرینی و شکلات تاثیر خواهد داشت.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد گفت: به هرشکل دولت هم هزینه هایی دارد و ما هم مخالف افزایش قیمت شکر نیستیم ولی الان زمان مناسبی برای این تصمیم نبود. چون شیرینی دیگر جزئی از سبد خانوار شده است و منهای آن وجود اعیاد رجبیه و ورود به سال جدید مزید بر علت شده است و مطمئنا با این وضعیت خرید مردم را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: من شدیدا احساس نگرانی می کنم چون با کمبود بسیار جدی شکر در بازار مواجه هستیم و من فکر می کنم اگر سهمیه ای به صنف شیرینی پزان اختصاص ندهند و دولت فکری به حال تولید کنندگان شیرینی نکند حتما در روزهای آینده با افزایش قیمتی چشم گیری مواجه خواهیم بود. ولی هنوز هیچ قیمتی برای ما مصوب نشده است ولی قیمت ها در روزهای آینده مشخص می شود افزایش قیمت شیرینی و شکلات برای روزهای پایانی سال اجتناب ناپذیر است.

فرزانی: صنف شیرنی پزان بیشترین اشتغال زایی را در میان صنوف دیگر ایجاد کرده ایم که با این حساب خیلی از همکاران ما با مشکلات زیادی مواجه می شوند چون مگر چقدر درامد زایی دارند که بخواهند هم اجازه مغازه، مواد اولیه و دستمزد بدهند. ما در حال حاضر ۸۰۰ واحد تولید شیرینی در سطح مشهد داریم که فقط یکی از این واحدها ۲۰۰ کارگر دارد که اگر قر ار باشد تولیدشان دچار تنش بشود این تعداد کارگر از کار بی کار می شوند. ما الان نمی دانیم قرار است در روزهای آینده با چه قیمتی وارد بشود و ما با چه قیمتی می توانیم شکر را تهیه کنیم.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد ادامه داد: گرانی شیرینی اصلا به نفع ما و صنف ما نیست چون با افت فروش چشم گیری مواجه می شویم و تولیدمان هم هر روز کمتر و کمتر می شود و ما هر روز مشتری های زیاد تری را از دست می دهیم. ما از سال گذشته تا کنون حدود ۳۰ درصد افت فروش داشته ایم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.