معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از تعیین‌تکلیف وضعیت شرکت پدیده خبر داد و گفت: مشکل "پدیده" برای ورود ‌به بورس در جلسه سران قوا برطرف شد.

تعیین‌تکلیف وضعیت شرکت پدیده / مشکل "پدیده" برای ورود ‌به بورس در جلسه سران قوا برطرف شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸، سه هزار و ۱۲۴ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده ‌و تعدادی هم بهره‌برداری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خاطرنشان کرد: در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تاکنون ۱۸۰ تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی امضا شده که در آن شرکت‌های بخش خصوصی، نهادها و فعالان اقتصادی محوریت توسعه استان و توانمندسازی مردم روستاها را در دستور کار قرار داده‌اند.

رسولیان از تشکیل کمیته تامین مالی در سطح ملی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: نتایج پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را در اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری نشان داده به طوری که طبق آمار در پاییز امسال نرخ بیکاری استان به ۶.۳ دهم درصد کاهش پیدا یافته و هم‌اکنون دومین استانی هستیم که کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور در اختیار داریم.

وی با اشاره به آماری پیرامون حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری در قالب ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و خوشبختانه پروژه‌های حول محور این طرح‌ها ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره کارکردهای کلینک صنعت استان، افزود: هدف این کلینک احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد است، در این راستا ۸۰ واحد تولیدی جدید راه‌اندازی و ۴۳۰ واحد دیگر هم عارضه‌یابی شده‌اند.

‌رسولیان با اشاره به آماری پیرامون حوزه تجارت خارجی خراسان رضوی گفت: در حوزه تجارت خارجی، تراز بازرگانی استان یک میلیارد و ۶۵ میلیون دلار مثبت است و به ۸۷ کشور جهان صادرات انجام می‌دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده اظهار کرد: از زمان حضور استاندار خراسان رضوی، فرآیند پیگیری‌ها در خصوص پدیده متفاوت شد و با تعامل حداکثری با دستگاه قضایی، امنیتی و نظارتی بیش از ۲۵ جلسه در سطح استان و ۱۸ جلسه ستاد تدبیر برگزار و وضعیت شرکت پدیده تعیین تکلیف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بحث ورود بانک‌ها به موضوع و مشارکت آن‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود شرکت پدیده به بورس، هفته گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی در جلسه سران سه قوه مطرح و این مشکل برطرف شد.

رسولیان گفت: علی‌رغم اینکه یک جلسه از مجمع شرکت پدیده چندی پیش برگزار شد اما به حد نصاب نرسید و امیدواریم قبل از پایان سال مجمع آن برگزار و هیئت مدیره هم توسط مردم و سهام‌داران انتخاب شود.

وی تاکید کرد: نگاه ما به پروژه پدیده به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری خراسان رضوی است و دیگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.