استاندار خراسان رضوی گفت: دستورالعمل‌ پیشگیرانه با موضوع ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین و توسط استانداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

دستورالعمل‌ پیشگیرانه با موضوع ویروس کرونا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت، زنان و خانواده که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور، ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور مبنی بر آماده‌باش غیر رسمی دستگاه‌های ذی ربط به استانداران انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌های پیشگیرانه در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد، افزود: خوشبختانه ایران در رنکینگ بین‌المللی حوزه بهداشت جایگاه خوبی دارد، همچنین به دلیل آموزش‌های انجام گرفته و رعایت شرایط بهداشتی، خراسان رضوی کمتر در معرض شیوع بعضی بیماری‌ها در فصول گوناگون سال قرار داشته است.

استاندار خراسان رضوی در عین حال تاکید کرد: دستورالعمل‌ پیشگیرانه با موضوع ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین و توسط استانداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های لازم به مردم از طریق صداوسیما در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد: در مراکزی نظیر دانشگاه‌ها، مدارس، کارخانجات، فرودگاه، راه‌آهن، مناطق مرزی و دیگر مراکزی که تجمع جمعیتی داریم، حتما باید دستورالعمل پیشگیرانه اجرایی شده و اطلاع رسانی لازم انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ویروس کرونا میلیون‌ها نفر از جمعیت چین را تحت تاثیر قرار داده و خسارت‌هایی به این کشور وارد کرده است، ادامه داد: اگر در مقوله آموزش، اطلاع‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه موفق عمل کنیم، خسارت‌های احتمالی قطعا کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز در پیش است و حجم زائران ورودی به مشهد افزایش پیدا خواهد کرد، تمهیدات پیشگیرانه لازم باید اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در بخشی از این جلسه گفت: طی روزهای گذشته شایعاتی در زمینه ورود ویروس کرونا به خاک کشورمان مطرح شده است اما تا این لحظه مورد تایید شده‌ای از وجود کرونا در مرزهای ایران نداریم.

سید محمد حسین بحرینی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و از قرنطینه‌های مرزی بازدید کرده‌ایم، تاکید کرد: جلسات آموزشی مفصلی برای مدیران بیمارستان‌ها و رده‌های گوناگون پرستاری برگزار کرده‌ایم، ضمن اینکه آزمایشگاه جامع ما هم برای اقدامات تشخیصی از آمادگی لازم برخوردارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.