مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۹۵ درصد خانوار واجد شرایط خراسان رضوی از نعمت الهی گاز بهره‌مند شدند و این در حالی است که تا قبل از سال ۵۷ فقط ساکنین بخش کوچکی از شهر مقدس مشهد از این نعمت استفاده می کردند.

ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان رضوی به ۹۸ درصد می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید فانی با تبریک چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره معمارکبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر این حماسه بزرگ اظهار کرد: در سایه انقلاب اسلامی اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه گازرسانی استان انجام شده که از آن با عنوان " انقلاب گازرسانی" یاد می‌شود.

وی با بیان این مطلب که تا پیش از انقلاب اسلامی در سال ۵۷، فقط بخش کوچکی از شهر مشهد با ۱۲۳۴ مشترک از این نعمت بهره مند بودند، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۰ درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و با بهره برداری از طرحهای در حال اجرا در ۴۱۳ روستای دیگر این رقم به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

فانی ادامه داد: در بخش شبکه‌گذاری تا قبل از سال ۵۷، ۳۲۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در بخش مرکزی مشهد اجرا شده بود که این رقم در ۴۱ سالگی انقلاب مردمی ایران با یک جهش قابل ملاحظه به ۳۴ هزار و ۵۴۵ کیلومتر افزایش یافته و عنوان رکورددار شبکه‌گذاری گاز کشور را به این استان اختصاص داده است. در حوزه نصب انشعابات نیز در حال حاضر ۹۷۳ هزار علمک گاز به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اثر مستقیم استفاده از انرژی گاز طبیعی در بخش تولید و حمل و نقل گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۸۷۶ مورد صنعت جزء و عمده و ۱۷۷ جایگاه سی ان جی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

فانی در ادامه با اشاره به مصوبه بند "ق" ناظر بر اجرای طرح های گازرسانی یادآور شد: اجرای پروژه‌های گازرسانی استان از سال ۹۲ به بعد شتاب ویژه‌ای به خود گرفت؛ به طوری که در شش سال گذشته هر دو روز یک روستای استان گازدار شد و ضریب نفوذ گاز در این بخش از ۵۶ درصد در سال ۹۲ به ۹۰ درصد تا پایان دی ماه ۹۸ ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: تا ابتدای سال ۹۲ فقط ۹۴۶ روستای استان گازدار بود که این رقم در شش سال گذشته و با یک جهش صعودی به ۲۱۶۳ روستا با ضریب تحت پوشش ۹۰ درصد رسید و شاخص گازرسانی استان را سبز کرد.

 وی با بیان این مطلب که ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: این رقم در بخش شهری حدود سه درصد و در بخش روستایی نزدیک به ۱۳ درصد بیشتر از ضریب نفوذ گاز در کل کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، هدف از اجرای طرح انقلاب گازرسانی را بهره مندی همه اقشار مردم از نعمت گاز و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: انرژی گرمایشی گاز می تواند به عنوان موتور محرک و پیشران توسعه اقتصادی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.