زنجان-استاندار زنجان گفت:بسیاری از واحدهای تولیدی در سال جاری به سوددهی رسیده اند.

باز گرداندن ۱۱واحد صنعتی  به چرخه تولید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛فتح اله حقیقی استاندار زنجان  در نشست خبری شامگاه شنبه  گفت: هزارو۷۵۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۷هزارو ۶۱۴ میلیارد تومان افتتاح و یا ساخت آن آغاز می شود.
حقیقی افزود: از این تعداد  هزارو ۷۱۱ طرح با حجم سرمایه گذاری ۳هزارو ۴۵۰میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴هزارو۳۰۳ نفر به بهره برداری می رسد.
 وی ادامه داد:یکی دیگر از ویژگیهای طرحهای امسال حجم قابل توجه سرمایه گذاری طرحهاست که در این زمینه عملیات اجرایی ۴۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۴هزارو ۱۸۲ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال نزدیک به ۵ هزار نفر در ایام الله دهه فجر آغاز می شود.
استاندار  به اقدامات مهم دولت در طی یکسال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: بازگرداندن ۱۱ واحد تولیدی به چرخه فعالیت، استفاده از ظرفیت خیران برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، تقسیط بدهی برخی واحدهای بزرگ تولیدی را از جمله طرحهای مهم استان برشمرد.

حقیقی سود دهی واحدهایی  چون نخ تایر صبا، افزایش پرداخت تسهیلات بانکی برای رونق تولید و ازدواج، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری و کاهش تعداد بیمه بیکاری بگیران را بخشی از اقدامات صورت گرفته در سال جاری  دانست.
استاندار زنجان چابک سازی مدیریتها، ایجاد کمیته رصد اشتغال و کمیته رصد اجتماعی، تعیین تکلیف اقدامات برزمین مانده استان همچون پسماندروی، را از دیگر طرحهای مهم برشمرد و طرح سبزه میدان، حضور در بین مردم شهرها و روستاها، ارتقاء جایگاه استان و حذف موازی کاری در اجرای امور و تقویت اهرم های کمک کننده بودجه استان را نقشه راه ترسیم شده برای توسعه استان برشمرد .

استاندار گفت:در حوزه کشاورزی از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان، در سفر دولت به استان ۲۵ هزار هکتار مصوب شده بود که این وعده تا پایان امسال محقق می شود.

حقیقی خاطر نشان ساخت:ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان به ۲.۰۴ درصد ارتقاء یافته که بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای این رشد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه دام ۳ پروژه عظیم در استان داریم که در دست پیگیری است. ادامه داد:پرورش دام ۶۰ هزار راس استان نیز نمونه است.

حقیقی افزود:در حوزه طرح اقدام ملی مسکن، سهم استان را از ۷ هزار به ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد افزایش داده ایم که همزمان با ثبت نام متقاضیان، مراحل احداث و تامین هزینه ها انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.