سخنگوی حماس از رئیس تشکیلات خودگردان درخواست کرد، از حد حرف علیه «معامله قرن» فراتر رود و اقدامات عملی اتخاذ کند.

حماس: عباس، حرف خود علیه «معامله قرن» را به عمل تبدیل کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جنبش حماس از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرد، برای مقابله با طرح موسوم به «معامله قرن» مواضع عملی اتخاذ کند و برای ورود به مقابله میدانی در سطوح مختلف آماده شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، «حازم قاسم» سخنگوی حماس از عباس خواست مخالفت‌ با معامله قرن را از چارچوب حرف بالاتر ببرد و آنها را به اقدامات مشخص که گروه‌های فلسطینی خواستار آن هستند، تبدیل کند.

وی این اقدامات را لغو توافق‌های امضا شده میان تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر و توقف هماهنگی امنیتی میان دو طرف معرفی کرد.

قاسم در ادامه سران فلسطینی را به اتخاذ گام‌های مطلوب از جمله لغو جریمه‌ها علیه نوار غزه و دعوت به برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی بر اساس استراتژی مبارزه فراخواند.

رئیس تشکیلات خودگردان دیروز (شنبه) در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، به منظور بررسی پیامدهای «معامله قرن» تاکید کرد که دیگر به آمریکایی‌ها باور ندارد.

عباس تصریح کرد: ما مطلقا این راه حل را نخواهیم پذیرفت و من هرگز در کارنامه خود این امر را که قدس را فروخته‌ام، درج نخواهم کرد.

هفته گذشته و یک روز پس از رونمایی از معامله قرن، یک روزنامه لبنانی نوشت، برخلاف خبرهای منتشره درباره موضع رئیس تشکیلات خودگردان ، منابع امنیتی در رام‌الله اعلام کردند که وی طی بخشنامه‌ای خواستار عدم درگیری با نظامیان صهیونیست و عدم سوزاندن عکس رئیس‌جمهور آمریکا شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.