مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: بردسکن تنها شهرستان در استان است که مدارس دونفره با یک معلم دارد، چندین آموزشگاه وجود دارد که در روستاهای دور دست شهرستان یک یا دو دانش‌آموز دارند و با یک معلم اداره می‌شوند.

بردسکن تنها شهرستان استان با مدارس دونفره

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین غفوری  عنوان کرد: در کل شهرستان بردسکن ۱۴ هزار و ۷۲۰ دانش‌آموز در ۲۰۳ مدرسه در مقاطع مختلف شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی شهرستان ۲۸ مدرسه عشایری با ۹۰۰ دانش‌آموز داریم که برای جلوگیری از ترک تحصیل به صورت شبانه‌روزی در متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن بیان کرد: به علت پراکندگی روستاها در مقاطع ابتدایی مدارس عشایری ثابتی داریم که دو دانش‌آموز بیشتر ندارند اما یک معلم را برای آن‌ها اختصاص دادیم، اکنون تمامی مدارس روستای عشایری دارای معلم هستند و حداقل دو دانش‌آموز و حداکثر نیز ۱۳ دانش‌آموز دارند.

وی مطرح کرد: بردسکن در استان تنها شهرستانی است که مدارس دو نفره با یک معلم دارد، اکنون حدود ۳۵ مدرسه کمتر از ده دانش‌آموز داریم، اگرچه در سال ۹۳ حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز داشتیم اما اکنون این آمار به ۱۴ هزار و ۷۲۰ دانش‌آموز افزایش یافته است.

غفوری روند این افزایش جمعیت دانش‌آموزی را کند دانست و افزود: با توجه به آمار ثبت احوال فرزند آوری به نسبت سال قبل ۷.۸ درصد در شهرستان کاهش داشته است،

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت دانش‌آموزان نه تنها موجب افزایش تراکم در مدارس شده بلکه با کاهش شدید فضای آموزشی نیز مواجه هستیم، در حال حاضر ۵۰ درصد فضای آموزشی تخریبی و نیازمند نوسازی هستند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن افزود: به رغم اینکه ۱۵۰ کلاس درس کمبود داشتیم اما با تلاش‌های صورت گرفته با کمک خیرین ۸۵ کلاس درس نوسازی شده و برای رسیدن به استاندارد نیازمند ۸۰ کلاس درس دیگر در شهرستان هستیم.

وی گفت: اکنون در مرکز انابد، شهرآباد و برخی روستاها در مقطع ابتدایی، پنج یا شش مدرسه دو شیفته داریم، برخی مدارس نیز با قدمت ۵۰ تا ۶۰ سال و غیر قابل استفاده برای دانش‌آموزان هستند ولی به اجبار مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی در مدارس عشایری ۹ مدرسه کانکسی هستند که تحصیل برای دانش‌آموزان در آن‌ها بسیار سخت است.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.